دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
مردم تشنه حضور در رویدادهای بزرگ فرهنگی هستند

محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ شامگاه یکشنبه(18 اردیبهشت‌ماه) در بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران گفت: استقبال گسترده از نمایشگاه قرآن نشان داد، اقشار مختلف مردم تا چه‌اندازه تشنه حضور در رویدادهای بزرگ فرهنگی هستند و بر همین اساس استقبال گسترده مردمی از سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب قابل پیش‌بینی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شب گذشته با حضور در مصلی تهران از روند آماده سازی نهایی سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید به عمل آورد.

وزیر فرهنگ در این بازدید در جمع مسئولان برپایی نمایشگاه گفت: در برپایی نمایشگاه با محدودیت های زمانی روبرو بودیم و این نگرانی وجود داشت که آیا با این شرایط کرونا  میتوان نمایشگاه کتاب را به موقع برگزار کرد یا باید به فکر سناریوهای جایگزین باشیم، اما با همت همکارانم در معاونت فرهنگی تصمیم به برپایی باشکوه نمایشگاه گرفتیم و هم اکنون که اندک زمانی به آغاز نمایشگاه مانده، شرایط خوبی را از روند آماده سازی نمایشگاه شاهد هستیم.
 
اسماعیلی افزود: بدون شک پیشبرد پروژه های بزرگی چون نمایشگاه کتاب نیاز به انگیزه هایی خارج از چارچوب های  مرسوم دارد. این نوع اقدامات گسترده در این شرایط، روحیه جهادی می‌طلبد و خوشحالیم که بعد از مدت ها نمایشگاه را بصورت حضوری برپا میکنیم و در اوایل سال، بهار حوزه کتاب نیز رقم میخورد.
 
وزیر فرهنگ با اشاره به تجربه ای که در برگزاری نمایشگاه قرآن به دست آمده، گفت: استقبال بالا از نمایشگاه قرآن نشان داد، اقشار مختلف مردم تا چه اندازه تشنه حضور در رویدادهای بزرگ فرهنگی هستند و بر همین اساس استقبال گسترده مردمی از سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران قابل پیش بینی است.
 
اسماعیلی در ادامه این بازدید اظهار کرد: بر اساس آماری که از سال های گذشته وجود دارد، غرفه های کودک و نوجوان همیشه جزء پرمخاطب ترین بخش های نمایشگاه بوده و به همین خاطر امسال نیز مجموعه کاملا مستقلی به حوزه کودک و نوجوان اختصاص داده ایم
 
وی افزود: امسال نمایندگان فرهنگی 32 کشور مهمان بخش بین الملل نمایشگاه کتاب هستند و با نگاهی که دولت مردمی به گسترش تعاملات منطقه ای با همسایگان خود دارد از بین چند کشور مورد نظر، «قطر» به دلیل تعاملات فرهنگی گسترده  با ایران به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه انتخاب شده است.

البته به دلیل میزبانی این کشور از جام جهانی فوتبال، کمیته ای فرهنگی در نهاد ریاست جمهوری به ریاست وزارت فرهنگ تشکیل شده که برنامه های متنوعی در این خصوص پیش بینی کرده ایم که نمایشگاه کتاب، سرآغازی برای همکاری های آتی در حوزه فرهنگی با دولت قطر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها