دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
معرفی نامزدهای دومین جایزه «داستان حماسی»

نامزدهای جایزه سراسری رمان و داستان نیمه‌بلند «داستان حماسی» معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، جلسه‌ داوری آثار رسیده به دبیرخانه دومین جایزه سراسری «داستان حماسی» در بخش‌ رمان و داستان نیمه‌ بلند با حضور داوود امیریان، محمدرضا شرفی‌خبوشان، علی‌اصغر عزتی‌پاک، ساسان ناطق و سید جلال قوامی برگزار شد.

داوران وجه حماسه را مهم‌ترین مولفه‌ برای داوری آثار دانستند و سپس در هر بخش نامزدهای این رویداد که بیشترین امتیاز را دریافت کرده‌ بودند، معرفی کردند.

نامزدهای بخش رمان شامل حمدرضا آریان‌فر برای رمان مرندو، اسماعیل حاجی‌علیان برای رمان گت آقا، سجاد خالقی برای بازگشت به اعماق، مهدی زارع برای رمان چریک، مینا سعادت‌پور نویسنده  وزغی که هیچ کس نبود، حسین شمس‌آبادی برای داغ سرخ، سید میثم موسویان برای رمان زردی تو از من و محمود مهدوی نویسنده  چاه سرخ هستند.
 
همچنین سودابه حیدری برای داستان الندست، هما رضوی‌زاده برای شهدان، زهرا شعفی نویسنده رودی بین ما، مرتضی فرجی برای داستان آب‌های گرمسیری، مرضیه فعله‌گری برای تعطیلات چند کلرگر نیمه‌وقت، علی‌رضا محمودی ایرانمهر برای داستان گذر از رودخانه بهشت، نگار موقّرمقدم برای داستان شبی با شجاع‌الّدوله و فاطمه نفری نویسنده داستان نگهبان سرو به عنوان نامزدهای بخش داستان بلند معرفی شدند.
 
محمدرضا شرفی‌خبوشان دبیر دومین جایزه داستان حماسی، هدف این رویداد را ترغیب نویسندگان برای استفاده از بن‌مایه حماسی و گذشته‌ ادبی ایران برای نوشتن رمان دانست و گفت: درخشش نویسندگان خراسانی در این رویداد به دلیل فعالیت سعید تشکری در مشهد بود که برای نویسندگان نقش راهنما را داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها