دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
«بهشت بی نشان» در خرم‌آباد رونمایی شد

در نخستین یادواره شهدای جاویدالاثر لرستان، کتاب‌های «بهشت بی‌نشان» و «قافله اشک و آه» در خرم‌آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، پیش از ظهر امروز دوشنبه (19 اردیبهشت) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان، بهرام ستاری، معاون سیاسی امنتی استاندار، احمدرضا دالوند، معاون عمرانی استاندار، سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه استان، سرهنگ محمد برامکی، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، سردار یحیی الهی، فرمانده انتظامی استان، سعید فتوحی، شهردار خرم‌آباد و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده‌های شهدا نخستین یادواره شهدای جاویدالاثر لرستان در محل سالن اجتماعات بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد. 

برامکی در این مراسم گفت: مقدمات برگزاری این یادواره در سال ۱۴۰۰ انجام شد؛ اما به خاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، امروز به لطف زحمات و خدمات دولت انقلابی که این ویروس در کشور تک‌رقمی شده و جزو کشورهای بزرگ و موفق دنیا در این راستا هستیم توانستیم این یادواره را برگزار کنیم. 

وی افزود: در جامعه‌ای که تشنه معارف ناب شهداست هدف از برگزاری این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و نیز شناساندن اصحاب امام عشق به نسل پویا و تمسک به شهدایی که با گذشت بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز هم که هنوز است دارالشفای مردم و عاشقان، عارفان و دلسوختگان هستند.

در ادامه این مراسم از دو کتاب «بهشت بی‌نشان» و «قافله اشک و آه» رونمایی شد. 

به گزارش ایبنا کتاب «بهشت بی‌نشان یادنامه 42 شهید جاویدالاثر خرم‌آباد»، اثر محمدتقی عزیزیان است که در سال 1401 با حمایت کمیته تدوین، تألیف و نشر کنگره ملی 6544 شهید استان لرستان در 1000 نسخه به قیمت 70 هزار تومان از سوی انتشارات پراکنده منتشر شده است. 

کتاب قافله‌ «اشک و آه» شامل ۷۲ مجلس از مرثیه‌ها، روضه‌ها و نوحه‌های حاج صادق آهنگران است که در قالب بیش از ۳۰۰ نوحه و ۱۰۰ مرثیه گردآوری و تنظیم شده که در دهه های ۷۰ ۸۰ و ۹۰ اجرا شده‌اند.
 
این کتاب از سوی آرش احمدی در 519 صفحه تدوین و گردآوری شده و به قیمت 180 هزار تومان از سوی انتشارات شاپورخواست خرم‌آباد در سال 1401 به بازار نشر عرضه شده که در سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز عرضه خواهد شد.
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: 
مقام معظم رهبری خرداد ماه سال ۱۳۹۵ در جمع شاعران و در سخنانی از سبک و شیوه مداحی صادق آهنگران و شاعر ایشان مرحوم حبیب‌الله معلمی به عنوان یک اقدام آموزش‌دهنده نام بردند که توانست مفاهیم سیاسی و مبارزاتی را در قالب توجه منتقل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها