یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
محمد‌جواد جعفریان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی شد

علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حکمی محمد جواد جعفریان را به‌عنوان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، آیین تکریم و معارفه معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضورعلیرضا مختارپور رییس سازمان،هوتن والی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع،‌ محمدهادی ناصری مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد. 

علیرضا مختارپور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این مراسم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری مراسم و آیین‌هایی از این دست که در دوره‌های مختلف انجام می‌شود، اقدامی ارزشمند است و از افرادی که دانش و تجربه‌های خود را در جهت ‍پیشبرد اهداف سازمانی به کار بسته‌اند؛ قدردانی می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه اسناد در این سازمان، افزود: معاونت اسناد حداقل از سه نوع منبع برخوردار است که از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. یکی از آن‌ها، منابع اسنادی کشور است که در این معاونت نگهداری می‌شوند و شامل منابع ذی‌قیمت بوده و از دارایی ارزشمند ملی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیروی انسانی را از دیگر منابع ارزشمند این سازمان برشمرد و گفت: منبع دوم نیروی انسانی سازمان است که در بخش‌ها و سطوح مختلف در جهت پیشبرد اهداف سازمان مشغول به کارهستند و این منبع انسانی گنجینه گران‌بهایی است که بخشی از آن در این معاونت فعالیت می‌کنند. 

مختارپورادامه داد: منبع سوم تجربه‌ای است که در طول سال‌ها فعالیت، در ذهن و فکر مدیران، معاونان، کارشناسان و روسای پیشین شکل می‌گیرد. ولی یکی از مشکلات و نواقص دستگاه‌ها خصوصا در حوزه فرهنگ این است که تجربه دوره های مختلف به صورت مدون و جمع آوری شده، برای استفاده پژوهشگران و مدیران دوره های بعدی تدوین نمی‌شود.

وی افزود: در واقع این تجربیات به عنوان یک رویه ثابت و مهم گردآوری نشده است. امیدوارم از این پس این تجربیات جمع آوری شود و طالب زاده (معاون سابق اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی) نیز در تدوین تجربه خود توفیق یابد.

وی با اشاره به سابقه پژوهشی معاون سابق اسناد این سازمان اظهار داشت: طالب زاده از پژوهشگران، محققان و مدیران با سابقه در عرصه فرهنگ به شمار می‌رود که در دستگاه های مختلف فعالیت داشته است، وظیفه خودم می‌دانم از زحمات وی تشکر و قدردانی کنم و تقاضا دارم غیر از تدوین تجربه مدیریتی خود، در آشنا کردن مجموعه معاونت اسناد با جعفریان، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی همراه باشد تا وی به سرعت و سهولت مشغول به فعالیت شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به فعالیت‌های محمد‌جواد جعفریان معاون اسناد این سازمان یادآور شد: جعفریان از نیروهای فرهنگی و با سابقه مدیریتی موثر در دستگاه های فرهنگی و اجتماعی کشور است که در حوزه های مختلف فعالیت کرده است.امیدواریم بیماری کرونا در جهان و ایران از بین برود و همه به زندگی عادی بازگردند و بتوان دوره جدیدی را در سازمان آغاز کرد و با رفع نواقصِ ناشی از برخی از موانع، به اهدافی که برای معاونت و سازمان در این مجموعه فرهنگی پیش بینی شده، دست یافت.

در ادامه این مراسم، خسرو طالب‌زاده، معاون پیشین اسناد این سازمان گفت: تجربه های کسب شده در مسیر حرفه ای افراد، تنها مختص به خود فرد نیست. زیرا هزینه‌های زیادی برای کسب این تجربه شده و بیت‌المال است. به همین دلیل تجربه‌هایی که در این سازمان کسب کرده‌ام را باید به آن برگردانم؛ از همین رو انتقال تجربه‌های خود را وظیفه عرفی، شرعی، قانونی و اخلاقی می‌دانم و در این زمینه نگارش و تدوین تجربه کاری را انجام خواهم داد.

محمد‌جواد جعفریان، معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ابراز خرسندی از آغاز فعالیت در معاونت اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اظهار کرد: کتابخانه ملی همیشه برای بنده مجموعه‌ای قابل احترام بوده است و خداوند را شکر می‌کنم که در امر خدمت‌رسانی در این سازمان فعالیت خود را آغاز کرده‌ام. امید است با همراهی کارشناسان خوبی که در این سازمان وجود دارد و همچنین راهنمایی‌های طالب‌زاده،‌ معاونت اسناد؛ در مسیر ارتقای خود به جایگاه واقعی و بهتر دست یابد.

وی افزود: ضمن احترام به تلاش‌هایی که از گذشته تا‌کنون انجام شده است، معتقدم سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران هم اکنون دوره‌ای را سپری می‌کند که مدیریت تخصصی در راس آن وجود دارد و این مهم موقعیت و فرصت ویژه‌ای را فرآهم می‌کند تا مجموعه را به جایگاه رفیع برسد.

معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یادآورشد: کتابخانه‌های ملی در هر کشور، از مهمترین مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی به شمار می روند که بسیار قابل احترام هستند و اعتبارات آن نیز جزو اعتبارات اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین اعتبارات این مراکز را مانند اعتباراتی که صرف آموزش و پرورش می‌شود ضروری و غیرقابل حذف می‌دانند.

وی افزود:همچنین اعتبارات معنوی این مجموعه نیز انکارناپذیر است و تلاش داریم از توان، جایگاه و قابلیت مدیران و کارشناسان بهره‌مند شویم و در این راستا از دریافت تجربه کارکنان و مدیران پیشین برای ادامه مسیر استقبال می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها