یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
هیچ مصوبه فرهنگی سفرهای استانی نباید روی زمین بماند

محمد‌مهدی اسماعیلی در نخستین روز همایش سراسری مدیران کل ارشاد استان‌ها در دولت مردمی گفت: نباید اجازه دهیم که هیچ مصوبه فرهنگی سفرهای استانی بدون پیگیری رها شود و تعامل جدی و روشن با بخش‌های مختلف استان‌ها در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در نخستین روز همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در دولت مردمی گفت: دولت مردمی با یک گفتمان انقلابی و شفاف در حوزه فرهنگ وارد عرصه شده است و نهایت تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا تحولات رو به رشدی در عرصه مدیریت فرهنگی کشور رخ دهد و انشالله مدیریت فرهنگی کشور در یک فضای روشن در مسیر خود استوار بماند.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش مهم مدیران کل فرهنگ و ارشاد در استانها در تعالی فرهنگی کشور گفت: این نکته مهم نباید فراموش شود که مدیران کل ارشاد استان ها در واقع نماینده گفتمان فرهنگی حاکم بر دولت مردمی هستند و باید نقش تعیین کننده و جریان ساز در حوزه فرهنگ استان خود ایفا کنند و از یک بینش انقلابی و تحول گرایانه برخوردار باشند.
 
اسماعیلی ادامه داد: مدیران کل ارشاد استانها باید بتوانند با برنامه‌ریزی مدون پایه های فرهنگی استان را ارتقا دهند و با قدرت از جریان فرهنگی انقلاب و اندیشه های مقام معظم رهبری(مدظله) دفاع کنند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما همگی سربازان رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ هستیم و باید نهایت تلاشمان را انجام دهیم که انشاءالله اندیشه های فرهنگی مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم، زیرا ایشان مرزبندی روشنی در حوزه فرهنگ دارند که با برنامه ریزی و همت می توان اندیشه های ایشان را در حوزه فرهنگ عملیاتی کرد.
 
 وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ ماموریت سند تحول دولت مردمی بر عهده وزارت فرهنگ است و از آنجا که باید نسبت به این سند تعهد داشته باشیم، مدیران کل ارشاد استان ها باید نسبت به اجرای آن اهتمام جدی داشته باشند.
 
وزیر فرهنگ همچنین به اهمیت برپایی منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: برپایی بدون وقفه و منظم این جلسات از اهمیت خاصی برخوردار است و به لطف خدا تا به اینجا بدون وقفه جلسات به صورت مستمر برگزار شده و ضروری است که مدیران استان ها در این جلسات حضور منظم داشته باشند؛ زیرا شورای فرهنگ عمومی پیشانی فعالیت های فرهنگی استان ها محسوب می شود. البته مدیران نباید از جلسات کارگروه تخصصی فرهنگی استان ها هم غافل شوند زیرا تقویت این کارگروها اتفاقات روشنی در حوزه فرهنگ و هنر استان ها رقم خواهد زد.
 
وی تصریح کرد: به تعامل جدی و روشن میان مدیران کل ارشاد در استان ها با مسئولین بخش های مختلف استان اعتقاد ویژه دارم و این مسئله از سویی می تواند به پیشبرد اهداف متعالی فرهنگی کشور کمک کند و از سوی دیگر به روند پیگیری اجرای مصوبات فرهنگی سفرهای استانی کمک شایانی کند. زیرا نباید اجازه دهیم هیچ مصوبه فرهنگی سفرهای استانی روی زمین بماند.
 
گفتنی است، همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل باغ زیبای وزارت فرهنگ آغاز به کار کرد و تا ظهر روز سه شنبه در این محل ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها