جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
برگزاری نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز

نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز با حضور اعضای حقیقی و حقوقی به ریاست فرماندار شهرستان اوز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، فرماندار شهرستان اوز در این نشست، گفت: یکی از شاخصه‌هایی که قبل از ورود به شهرستان اوز نظر افراد را به سمت شهر جلب می‌کند و این واژه پرتکرار هم‌چنان بر سر زبان‌ها بحث کتاب و کتابخوانی است که این شهرستان را متمایز کرده است.

محمد محمدی، افزود: یکی از عواملی که باعث ترویج مقوله کتاب و کتابخوانی شده است وجود نیک‌اندیشانی است که در حوزه فرهنگ ورود پیدا کرده و کمک و تلاش می‌کنند تا به توسعه غنای فرهنگی که مردم این منطقه دارند کمک کنند.

وی افزود: ما باید به حفظ و صیانت از این فرهنگ و گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه کمک کنیم و به جایی برسیم که افراد این را نیز جزیی از فرهنگ خود بدانند هرچند در شهرستان این مورد است اما بیشتر شود و این روند تقویت گردد.

فرماندار شهرستان اوز در این جلسه از توجه زیاد مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مقوله کتاب و کتابخوانی نام برد و گفت: خاطرات مقام معظم رهبری را می‌خواندم و در جایی ذکر شده بود من خود کتاب می‌خواندم تا فرزندانم با نگاه کردن به من کتاب بخوانند.

محمدی در پایان ضمن تشکر از اعضای حقیقی و حقوقی و فعالیت کتابخانه‌ها و دبیرخانه پایتخت کتاب شهرستان و فعالیت خوب شهر و روستا و گروه‌ها و انجمن‌های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ زیبا و حسنه کتابی از مقام معظم رهبری با نام انسان ۲۵۰ ساله که شامل ۱۷ فصل و نوشته آیت‌الله سید علی خامنه‌ای که شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی-مبارزاتی ائمه معصومین (ع)معرفی و تاکید کرد که به صورت حضوری و مجازی کتاب‌های خوب به مردم معرفی شود.

در این جلسه فوزیه زارع رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز درباره فعالیت‌های کتابخانه‌های شهرستان و پیگیری برای تاسیس کتابخانه و تشکیل انجمن کتابخانه در بخش بیدشهر با مرکزیت کوره صحبت کرد.

سپس منشی بخشدار بخش بیدشهر و تقوی شهردار کوره در مورد روند شکل‌گیری و تاسیس کتابخانه در بخش صحبت کردند.

محمدرسول رفعتی به نیابت از شهردار در مورد نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی و توضیح در مورد روند و همکاری و همیاری شهرداری با این مجموعه ارایه داد و سپس از فعالیت‌های دبیرخانه پایتخت کتاب که به صورت کلی تمام فعالیت‌های حوزه کتاب شهرستان را پوشش می‌دهد و کسب عنوان‌های حوزه کتاب برای شهر و روستا توضیح داد.

فتح‌الله امینی از اداره آموزش و پرورش نیز در مورد همراهی همیشگی و خوب این مجموعه با فعالیت‌های کتابخوانی توضیح داد و گفت: اداره آموزش و پرورش آمادگی کامل به‌ویژه در مورد قشر تاثیر پذیر کودک و نوجوان دارد.

در این جلسه محمد محمودی عضو حقیقی انجمن و از خیرین در مورد سابقه طولانی مطالعه در شهرستان و کتاب‌های خطی قدیمی نویسندگان اوزی و هم‌چنین همراهی و کمک به مجموعه کتابخانه صحبت کرد.

فریناز تورانی رابط فرهنگی کتابخانه‌های عمومی اوز توضیحاتی را در مورد فعالیت‌های مداوم کتابخانه‌های شهرستان داد.

فروغ هاشمی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از فعالیت‌هایی که به واسطه کتاب و کتابخوانی در شهرستان شکل گرفته است و به صورت مستمر ادامه دارد گفت و در ادامه از دعوت به حضور روستای فیشور در نمایشگاه کتاب تهران برای برپایی معرفی فعالیت‌های این روستای دوستدار کتاب گفت و از مسئولین و خیرین و معتمدین و اعضا درخواست کرد در صورت امکان این مجموعه را همراهی کنند.

سید‌یوسف حسینی و آرش فقیهی از اعضای حقیقی انجمن، فریبا صالحی از شورای شهرستان در این جلسه درباره کتاب و کتابخوانی صحبت و توضیح دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها