سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
مسابقه قصه‌گویی کتاب «از من کلاه بخرید» برگزار می‌شود

مسابقه قصه‌گویی کتاب «از من کلاه بخرید» اردیبهشت‌ماه امسال برای کودکان هفت تا دوازده سال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مسابقه قصه‌گویی کتاب «از من کلاه بخرید» اردیبهشت‌ماه امسال برای کودکان هفت تا دوازده سال برگزار می‌شود. کمیل رودی، استاد دانشگاه؛ حامد زحمتکش، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون؛ فاطمه امینی، مجری و بازیگر برنامه‌های کودک تلویزیون و فاطمه خدابنده‌لو، بازیگر و کارگردان تئاتر، قصه‌گو و مدرس نمایش خلاق هیأت داوران این مسابقه هستند.

حامد زحمتکش، عضو هیأت داوران این مسابقه گفت: کتاب «از من کلاه بخرید»، یکی از کتاب‌های مجموعه داستان‌های سواد مالی برای کودکان است که به تازگی منتشر شده است؛ کتاب‌هایی که ۴۴ جلد از آن‌ها تا کنون انتشار یافته و امسال نیز نزدیک به ۲۵ جلد دیگر از آن‌ها منتشر می‌شود.

وی افزود: این کتاب، کودکان را با اهمیت توجه به نیاز مشتری آشنا می‌کند. اینگونه، کودکان یاد می‌گیرند در آینده باید محصولات و خدمات ارزشمندی تولید و ارائه کنند که نیاز یا خواسته مشتریان را برطرف می‌کند و لزوماً هر محصولی، فروش نخواهد رفت. به این شیوه، شاهد پرورش نسلی خلاق و کارآمد هستیم.

عضو هیأت داوران مسابقه قصه‌گویی گفت: سواد مالی، یکی از مهارت‌های مهم فردی در عصر حاضر است که افراد را با موضوعاتی چون خرج و پس‌انداز، کار و درآمد، سرمایه‌گذاری، ریسک و بیمه آشنا می‌کند تا آن‌ها یک زندگی همراه با رفاه و امنیت مالی را تجربه کنند.

این بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر کودک و نوجوان افزود: داستان‌ها یکی از مهم‌ترین ارکان رشد و یادگیری کودکان هستند. آن‌ها خود را جای شخصیت‌های مختلف داستان می‌گذارند، در موقعیت‌های داستان زندگی می‌کنند و به این صورت زندگی را یاد می‌گیرند. قصه‌گویی، مسیری برای بازگویی یافته‌های ذهنی کودکان و فرصتی ویژه برای تعمیق آموخته‌ها و پرورش مهارت‌های ذهنی و ارتباطی است.

زحمتکش گفت: این مسابقه قصه‌گویی نخستین قسمت از «جام جهانی قصه‌ها»، مجموعه مسابقه‌های ادبی‌هنری است که هر ماه، برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود و در شاخه‌هایی چون عکاسی، هنرهای تجسمی، نمایش، خاطره‌نویسی و فیلم‌سازی از آن‌ها می‌خواهد آموخته‌های خود را در قالب هنری ارائه کنند.

این کارگردان تئاتر و تلویزیون افزود: کودکان برای شرکت در مسابقه، باید قصه این کتاب را تعریف و خانواده‌ها فیلم این قصه‌گویی را تا تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه در صفحه مجازی خود بارگذاری ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها