یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
اعلام جزئیات برگزاری پویش «پاسداشت زبان فارسی» در رادیو

رادیو ایران، جزییات برگزاری پویش پاسداشت زبان فارسی با نام «آیین سخن» را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از شبکه رادیویی ایران، این پویش در نخستین سال از کتاب «امین زبان و ادب فارسی» برگزار شد و امسال نیز شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا جشنواره «آیین سخن» را برگزار می‌کند.

فراخوان این پویش تا ۲۵ اردیبهشت، روز بزرگداشت زبان فارسی و فردوسی ادامه دارد.
در بخشی از متن فراخوان این جشنواره اعلام شده است: «کلیه شبکه‌های رادیویی ملی، استانی و شهری می‌توانند آثار خود را در رشته‌های اعلام شده به دبیرخانه جشنواره «آیین سخن» ارسال نمایند.»

بخش‌های رادیویی، ترکیبی، گفت‌وگومحور، گفتارمحور، مستند، مسابقه، نمایش، تبلیغی (شامل برنامک، معرفی، نشانه و...) است که در هر بخش به دو برنامه جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت و هر شبکه می‌تواند در هر بخش یک اثر ارسال کند.

برنامه‌ها حداکثر از یک تا شصت دقیقه بوده و باید در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ پخش شده باشند. از بین برنامه‌های ارسالی گوینده، گزارشگر و نویسنده برتر انتخاب شده و از آنها نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

در بخش مردمی صوتی، موسیقی، کلیپ یا فرسته (پست) فضای مجازی نیز هر فرد می‌‌تواند دو اثر ارسال کند و در پایان از میان آثار رسیده، هفت اثر برتر (سه اثر صوتی، دو قطعه موسیقی و دو کلیپ یا فرسته فضای مجازی) معرفی و تقدیر خواهند شد.

در بخش فضای مجازی و رادیونما نیز ستاد جشنواره، صفحه‌ها و فرسته‌های رادیوها را بررسی کرده و دو اثر برتر را در حوزه رادیونما و فضای مجازی معرفی و از آنها تقدیر خواهد کرد.

تمام آثار از طریق وبگاه رادیو ایران تا 25 اردیبهشت ۱۴۰۱ دریافت خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها