چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
تمجید مقام معظم رهبری از عملکرد رادیو تلاوت

مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی خود با جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم فرمودند: بنده با رادیو تلاوت مأنوسم الحمدللّه، به قدری تلاوت‌های خوب در این رادیو وجود دارد که انسان واقعاً خدا را شکر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در گفت‌وگویی که پیرو سخنان رهبر معظم انقلاب با منصور قصری‌زاده مدیر رادیو تلاوت انجام شد، وی گفت: فرمایش حضرت آقا که رضایتمندی خودشان را از تلاوت‌های پخش شده، اعلام کردند ما را مصمم‌تر از گذشته کرد تا با تلاشی دو چندان و برنامه‌ریزی ویژه، تحولی رو به رشد را در رادیو تلاوت ایجاد کنیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که جمعی از قاریان و حافظان قرآن کریم با مقام معظم رهبری داشتند، ایشان فرمودند «بنده با رادیو تلاوت مأنوسم الحمدللّه، غالباً گوش می‌کنم آن وقتی که فراغت داشته باشم؛ به قدری تلاوت‌های خوب در این رادیو و گاهی در تلویزیون که کمتر توفیق پیدا می‌کنم [ببینم] ــ وجود دارد که انسان واقعاً خدا را شکر می‌کند؛ من خیلی اوقات وقتی می‌شنوم تلاوت را، خدا را شکر می‌کنم.»

قصری زاده ادامه داد: به قول حضرت آقا تلاوت‌های پخش شده در رادیو تلاوت، هنرمندانه است و به واقع تمام تلاش ما و همکارانم تا به امروز انتخاب بهترین تلاوت‌ها از قرآن کریم بوده است. ولی انسان هر لحظه باید برای بهتر شدن و رشد کردن تدبیر کند والا سقوط خواهد کرد.

مدیر رادیو تلاوت اظهار داشت: ما در کنداکتور پخش خود ۶ بسته ۴ ساعتی داریم که برای زمان صبحگاهی بهترین و تخصصی‌ترین قرائت‌ها را انتخاب می کنیم تا تاثیر بیشتری را بر مخاطب داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اطلاع‌رسانی به قاریان عزیز از زمان پخش قرائت شان در دستور کار قرار گرفته است و  پخش قرائت‌ها در راس هر ساعت، جزء مواردی است که به زودی اجرایی خواهد شد.

تهیه جدول مناسبتی برای رادیو تلاوت
قصری‌زاده در تشریح برنامه‌ریزی‌های آینده گفت: به شکر خدا آرشیو رادیو تلاوت، بسیار غنی است. ولی برای بهتر شدن به سمت تولیدات جدید پیش خواهیم رفت و جدول پخش مناسبتی را تهیه خواهیم کرد و در این رابطه آیاتی با هر مناسبت انتخاب خواهد شد که حدودا، تهیه ۲۱۹۰ بسته برای این امر ضروری و امکانپذیر است که البته هم افزایی بیشتر سازمان با رادیو تلاوت را می‌طلبد.

وی گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند مهندسی قرائت ضروری است. ما نیز به سمت مهندسی پخش قرائت پیش خواهیم رفت؛ چراکه رادیو تلاوت شنودگان و مخاطبان زیادی دارد که در ماه مبارک رمضان این آمار بالاتر هم می‌رود و این سرمایه بزرگی است که باید آن را حفظ کرد و ارتقاء داد. در این رابطه و برای جریان‌سازی در بحث تلاوت در کشور، طرح‌های بسیاری در حال اجرا است که در طول سال شاهد بیشترین اثرگذاری از رادیو تلاوت و قرآن باشیم.

وی به جشنواره صد و طرح‌های شمسه اشاره کرد و گفت: جشنواره سراسری صد با محوریت قرآن‌خوانی ساده و آسان و با هدف گسترش فرهنگ ساده‌خوانی در جهت افزایش هرچه بیشتر انس با قرآن كریم برگزار می‌شود که علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی و تفكیک جنسیتی، می‌توانند؛ با خواندن آیاتی از كلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شركت کنند.

قصری‌زاده همچنین تاکید کرد: در راستای جریان‌سازی قرآنی و فرهنگ‌سازی ما نیاز داریم از طرف سازمان حمایت شویم و شمسه‌هایی که طرح ویژه شبکه و معاونت صدا است و حتی قرارداد آن نیز بسته شده است، تخصیص اعتبار آن نیز انجام شود.

وی همچنین افزود: رادیو تلاوت مرجع تلاوت‌ها در معاونت صدا است؛ بنابراین برای غنی‌تر شدن و بهرمندی از قاری‌های خوش‌خوان سرزمین‌مان ، نیازمند حمایت هر چه بیشتر هستیم.

قصری‌زاده با اشاره به مهم بودن رسالت رادیو تلاوت خواست نسبت به ساختار و نیروی انسانی این شبکه توجه ویژه‌ای شود.

مدیر رادیو تلاوت در پایان نیز در خصوص بهرمندی از فضای مجازی بیان کرد: با تمام قاریان از طریق فضای مجازی در ارتباط هستیم و از تعاملات دوسویه با مخاطبان در این فضا استفاده می‌کنیم.

یادآور می‌‌شود رادیو تلاوت، کانال دوم رادیو قرآن، از روز ۳۱ تیر ۱۳۹۱، در موج FM فرکانس ۱۰۱٫۵ تهران آغاز به کار کرد. این شبکه رادیویی، به صورت ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کند و عموماً به پخش برنامه‌های (تلاوت‌های قاریان ایران و جهان، معرفی قاریان و پخش دعاهای مناسبتی) می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها