شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
برگزاری نمایشگاه کتاب اقدامی قرارگاهی است/شاید شاهد آخرین نمایشگاه در موقعیت‌های داخل شهر باشیم

علیرضا نادعلی، برگزاری نمایشگاه کتاب را اقدامی قرارگاهی دانست و گفت: پس از گذشت دو سال از خاموشی این نمایشگاه باید شاهد پمپاژ انرژی و ایجاد اتمسفر فرهنگی در شهر باشیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران که در محل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: به واسطه حمله ویروس منحوس کرونا شهر به جهات فرهنگی دچار افسردگی شد که شاید یک رویداد فرهنگی همه جانبه بتواند حال مردم شهر را به نحوی خوب کند.

وی ادامه داد: موضوع کتاب، کتابخوانی و مطالعه همواره از جهات فرهنگی، دینی، ایرانی و از نگاه مقام معظم رهبری برای ما دارای جایگاه ویژه بوده و ما هم اکنون می بایست به آن نگاهی خاص داشته باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یک کار قرارگاهی است به همین منظور هر دستگاه آورده‌های خود را برای میدان می آورد هرچند که اصل و ماهیت نمایشگاه در اختیار وزارت ارشاد است.

نادعلی با بیان اینکه مدیریت شهری کمک حال وزارت ارشاد و دیگر دستگاه ها در برگزاری نمایشگاه کتاب خواهد بود، گفت: در این دوره از مدیریت شهری فرهنگ قرارگاهی مورد تاکید قرار دارد بر همین اساس شهرداری به مانند سنوات گذشته به وظایف خود در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبیعی است بعد از دو سال وقفه در برگزاری فیزیکی نمایشگاه مشکلاتی وجود داشته باشد اما می بایست تلاش کنیم تا با هماهنگی های ویژه ای که طی سه ماه آینده به انجام می رسانیم نواقص از بین برود.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب را نباید تک بعدی نظاره کرد، خاطر نشان ساخت: باید همه توانمان را به میدان بیاوریم تا یک رویداد بزرگ، نشاط بخش و همه جانبه را رقم بزنیم تا در شهر شاهد پمپاژ انرژی و ایجاد اتمسفر فرهنگی پس از دو سال خاموشی باشیم.

نادعلی تاکید کرد: با توجه به توافقاتی که از پیش وجود داشته و اقداماتی که در آینده صورت خواهد گرفت شاید آخرین باری باشد که ما شاهد برگزاری نمایشگاه در موقعیت‌های داخل شهر هستیم. هم وزارت ارشاد و هم مدیریت شهری میل بر این داشتند که از فضای نمایشگاهی مجموعه شهر آفتاب در برگزاری نمایشگاه کتاب استفاده شود اما در چهار سال گذشته رسیدگی های لازم برای این مجموعه صورت نگرفت و دو سال کرونا نیز بر روی آن سایه انداخت اما با این وجود با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب تبعات مثبتی برای شهر به همراه دارد می بایست مورد پیگیری و توجه قرار گیرد.

نادعلی پیشنهاد داد که همزمان با برگزاری نمایشگاه رویدادهایی همچون برگزاری موسیقی فاخر، نمایش خیابانی با موضوع کتاب و کتابخوانی با تکیه بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز مد نظر قرار گیرد تا از این طریق حس رضایتمندی و راحتی بیشتری در جمعیت حاضر در نمایشگاه ایجاد شود.

وی بر استفاده از ظرفیت تبلیغاتی تلویزیون‌های شهری، بیلبوردهای شهری و ... نیز تاکید کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان گفت: با برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی این محل بعد از دو سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما به این نتیجه رسیدیم که اگر تمام سازمان‌ها دست به دست هم بدهند رویدادی مناسب در شهر شکل می‌گیرد و این می‌تواند افتخاری برای همه ما باشد که مردم از آن استفاده مفید کرده‌اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط