سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
تاکید بر احیای روابط فرهنگی ایران و بولیوی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر بولیوی در تهران با تاکید بر ضرورت احیای روابط فرهنگی میان ایران و بولیوی، گفت: توافق‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور ایران و بولیوی باید پیگیری شود چرا که منجر به نظام مند شدن روابط مشترک فرهنگی می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه با اشاره به سوابق مبارزاتی بولیوی در مبارزه با اشغالگران، گفت : ظلم و ستم‌های اشغال‌گران و استعمارگران در سده‌های مختلف به کشورهای آمریکا لاتین تجربه تلخی است که متاسفانه ما هم در طول تاریخ آن را تجربه کرده‌ایم و در این راستا ما نیز مواضع شجاعانه و استقلال‌طلبانه بولیوی را تحسین می‌کنیم.

وی در عین حال تصریح کرد: انقلاب اسلامی دارای ماهیت فرهنگی است و در سال‌های مبارزاتی و بعد از پیروزی انقلاب نیز رهبران ایران بر موضوعات فرهنگی تاکید بسیار داشته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد توافق‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور منجر به نظام مند شدن روابط مشترک فرهنگی بین دو کشور می شود.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور ادامه داد: در سال‌های اخیر علاقه مندی برای مطالعه فرهنگ آمریکای لاتین از جمله بولیوی افزایش یافته که لازم است در پیش نویس متن توافقنامه همکاری های فرهنگی میان دو کشور بر این موضوع تاکید شود و امیدواریم از رهگذر این توافق‌نامه‌ شاهد اتفاقات فرهنگی خوب بین دو کشور باشیم. 

در این دیدار رومینا پرز راموس سفیر بولیوی در تهران نیز با تاکید بر گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور گفت: به دنبال گسترش و تقویت روابط بین دو کشور در قالب امضای توافق‌نامه‌ فرهنگی هستیم.
وی ادامه داد: پیش از این نیز با سایر نهادها از جمله سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توافق‌نامه‌ همکاری های مشترک به امضا رسانده ایم.

سفیر بولیوی تصریح کرد: در همکاری های مشترک فرهنگی بر اساس توافق نامه به دنبال درک درست از فرهنگ ایران و ترویج آن در بولیوی و همچنین شناساندن فرهنگ بولیوی به مردم ایران هستیم. امروز رسانه‌های غربی به دنبال جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ایران هستند و با دروغ‌افکنی سعی در تخریب چهره ایران دارند.

سفیر بولیوی در تهران خاطرنشان کرد: آماده برگزاری رویدادهای فرهنگی با موضوعات مختلف هنری برای معرفی فرهنگ و هویت ایران و بولیوی به ملت های هر دو کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های مشترک دو کشور در حوزه های فیلم، نمایش، دوره های آموزشی و ... تاکید کرد.

راموس با ارائه پیشنهاد تاسیس خانه‌های دوستی ایران و بولیوی گفت: در این مراکز می‌توان زبان و موضوعات فرهنگی و هنری را آموزش داد. زیرا با زبان هنر و ادبیات می‌توان راهبردهای قوی را پیش برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها