دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
هیچ مانعی برای گسترش روابط فرهنگی ایران و آذربایجان وجود ندارد

محمد‌مهدی اسماعیلی، در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با تاکید بر اهتمام در گسترش روابط فرهنگی میان دو کشور، گفت: هیچ مانعی برای گسترش روابط میان ایران و آذربایجان به ویژه در حوزه های فرهنگی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: ایران و آذربایجان سابقه طولانی در روابط مشترک فرهنگی با یکدیگر دارند و به همین دلیل نیازمند گسترش همکاری‌های مشترک هستیم.
 
وی افزود: امیدواریم با علاقه و انگیزه‌ای که در این زمینه از سوی سفیر محترم آذربایجان در تهران وجود دارد، بتوانیم این روابط را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی گفت: در حال حاضر سفرها و دیدارهای خوبی بین مقامات و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی دو کشور در حال برگزاری است و تلاش می‌کنیم تفاهم‌نامه‌های فرهنگی که در گذشته بین دو کشور به امضا رسیده را احیا و به‌روزرسانی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشن‌های نوروزی به‌عنوان میراث مشترک میان دو کشور اشاره کرد و افزود: بنا داریم امسال جشن‌های نوروزی را به‌طور ویژه برگزار کنیم و از جمهوری آذربایجان نیز برای حضور در آن دعوت کرده‌ایم.
وی افزود: انتظار داریم جمهوری آذربایجان نیز زمینه‌های همکاری‌های فرهنگی با رایزنی فرهنگی کشور ایران در آذربایجان را بیش از پیش فراهم کند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: روابط دو کشور به قدری عمیق است که اطمینان داریم بدخواهانی که به دنبال بر هم زدن روابط دوستانه ما هستند، راه به جایی نخواهند برد.

وی اظهار کرد: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آذربایجان سیاست برادری، همفکری، تفاهم و گسترش روابط به‌ویژه روابط فرهنگی مشترک است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با حضور وزیر فرهنگ آذربایجان در جشن‌های نوروز سال ۱۴۰۱ تلاش می‌کنیم تفاهم نامه‌های همکاری را به‌روزرسانی کرده و بتوانیم روابط فرهنگی را عملیاتی‌تر کنیم.

در این دیدار علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران هم گفت: همکاری‌های فرهنگی یکی از بخش‌های با اهمیت دو کشور است و ما در کنار سایر روابط سیاسی و اقتصادی خود به گسترش روابط و همکاری‌های مشترک فرهنگی خود نیز اهتمام ویژه داریم.

وی با بیان اشتراکات دیرینه فرهنگی، تاریخی و دینی ایران و آذربایجان، افزود: دیدار روسای جمهور دو کشور حائز اهمیت است و این دیدار نشان از گسترش روابط دو کشور به ویژه در حوزه های فرهنگی دارد.

علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود بر به‌روزرسانی برنامه تبادلات فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد و ادامه داد: سی امین سالگرد روابط ایران و آذربایجان در تهران برگزار شد و این نشان‌دهنده توسعه و تعمیق روابط دو کشور است.

وی با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امسال در جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر، جمهوری آذربایجان نیز حضور داشت و از میزبانی خوب ایران تشکر می‌کنم.

علیزاده در ادامه بر همکاری‌های مشترک رسانه‌ای دو کشور نیز تاکید و رسانه را ابزاری برای معرفی درست در انعکاس اخبار دولت‌ها دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها