دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
ارسال 650 منبع مطالعاتی ویژه روشندلان در سراسر کشور

کتابخانه گویای رضوی در سالی 1400 قریب به 650 منبع مطالعاتی را برای روشندلان به سراسر کشور ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مصطفی سلطانی، کارشناس کتابخانه گویای رضوی، با اشاره به گستره فعالیت‌های کتابخانه گویای رضوی، خدمات این مجموعه را قابل ارائه برای روشندلان در سراسر کشور عنوان کرد.

وی به همکاری و تعامل کتابخانه گویای رضوی و سایر انجمن‌های نابینایان در کشور اشاره کرد و تامین منابع درخواستی نابینایان و همچنین ارسال منابع مورد نیاز به سایر مراکز درخواست‌کننده را ماحصل این تعامل برشمرد.
 
سلطانی همچنین به توسعه فعالیت‌های این مرکز در ایام کرونا اشاره داشت و ارسال لینک دانلود منابع صوتی با همکاری بخش فناوری اطلاعات برای تسهیل و تسریع دسترسی اعضا را ازجمله این اقدامات عنوان کرد.
 
این کارشناس همچنین به بروز‌رسانی وب‌سایت کتابخانه گویای‌ رضوی با 107عنوان مطلب جدید، در بخش تازه‌های کتاب، خبرنامه، اخبار روشندلان و ویژه‌نامه اشاره کرد.
 
اضافه می‌شود کتابخانه گویای رضوی در محل کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) در سال ۱۳۸۳پس از تهیه  و آماده‌سازی  منابع و تجهیزات  قابل استفاده روشندلان تاسیس شد.
 
این کتابخانه با گردآوری مجموعه‏‌ای کم‌نظیر شامل بیش از 13هزار عنوان کتاب صوتی در قالب‏‌هایDVD، CD و MP3 در موضوعات کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و همچنین مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ویژه روشندلان به بیش از 290 نفر از اعضاء خود خدمات ارائه می‌کند. 
 
لیست منابع این کتابخانه در قالب نرم‌افزار EXCELL بر روی وب سایت کتابخانه گویای رضوی قرار دارد و اعضای این کتابخانه از گروه‌های مختلف دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و مشاغل آزاد می‌توانند از طریق سایت http://library.aqr.ir/gooya   به این لیست دسترسی داشته باشند.
 
عضویت رایگان در کتابخانه، ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه، ارائه نسخه‌ای ازمنابع صوتی موجود در کتابخانه، بر روی فلش یا DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر به درخواست اعضاء، استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه و خدمات امانت منابع چاپی از دیگر خدماتی است که در این مرکز به روشندلان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها