جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
"زمانه" با معرفي كتاب آمد

هفتاد و يكمين شماره از ماهنامه «زمانه» با موضوع «جریان چپ» و معرفي و بررسي كتاب، به سردبیري دکتر محمدرحیم عیوضی از سوي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، زمانه، ماهنامه اندیشه و تاریخ سیاسی ایران معاصر است كه به صاحب امتیازي مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر و با همکاری گروه‌های علمی مطالعات انقلاب اسلامی منتشر می‌شود. 

تبیین مبانی نظری، پیشینه و علل اجتماعی، تاریخی و فرآیند تحقق انقلاب اسلامی، تحلیل نقاط عطف تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی، آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی و ارائه راهبردهای مناسب برای تحکیم، تداوم و تکامل انقلاب و نظام اسلامی از جمله اهداف اين نشريه است.

در اين شماره كتاب‌هاي «جريان‌شناسي چپ در ايران» نوشته حمید احمدی‌حاجی‌کلایی و «انجمن‌هاي عصر مشروطه» اثر دکتر فاروق خارابی، به تفصيل معرفي شده‌اند.

این شماره نشريه از ۱۶ بخش با عنوان‌هایی مانند چپ ایرانی، نگاهی به مارکسیسم ایرانی، اجتماعیون عصر مشروطه، تبارنامه حزب دموکرات، انتقام با کودتا، گوش به زنگ مسکو و ماهیت چریک‌های فدایی تشکیل شده است.

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان شکست یک ایده خام، باطن پوپولیستی اندیشه‌های چپ، ترور به سبک آمریکایی، قصه‌های مارکسیستی، جریان‌شناسی چپ در بوته نقد، با مشروطه ایرانی، معرفی کتاب، خبر و نظر را نام برد.

ترور شخصیت‌های دینی و مذهبی، بازگشایی اولین موزه تاریخ ایران پس از سی سال، طرح محرمانه آمریکا برای کنترل عراق، احیای میدان مشق، شورشیان آرمان‌خواه، عوامل اجتماعی پیدایش پوپولیسم و سیاست نفوذ، از موضوعات این شماره زمانه به شمار می‌روند.

هفتاد و يكمين شماره ماهنامه زمانه در ۱۰۴ صفحه، قطع رحلی و بهای ۱۰۰۰۰ ریال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط