چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
ضرورت تاسیس بوستان کتاب و کتاب‌فروشی در مهریز

محمد دهقان، در جلسه پنجمین انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز، تاسیس مراکز کتاب‌خوانی مانند کافه کتاب و کتاب‌فروشی‌های بزرگ در این شهرستان را ضروری دانست. بر لزوم تاسیس بوستان کتاب و کتاب‌فروشی‌های مجهز و بزرگ در مهریز تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز به ریاست محمد دهقان، سرپرست فرمانداری مهریز در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد. 

دهقان، سرپرست فرمانداری مهریز در این جلسه بیان کرد: کتابخوانی اصل و اساس فعالیت‌های فرهنگی است  و توسعه شهر در نتیجه توجه به مطالعه و معرفی کتاب‌های مفید و اثرگذار محقق می‌شود. درباره کتاب و تبیین جایگاه کتابخوانی، باید کارهای خلاقانه و نو انجام  و استعدادهای نویسندگی و سخنوری شناسایی شوند تا آثاری بدیع و مطابق با سلیقه مخاطب امروزی خلق کنند.

دهقان افزود: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید به مرکزی برای معرفی کتاب‌های مفید، نویسندگان بومی، خیران و فعالان حوزه کتاب تبدیل شود و طرح‌های تخصصی و مناسب با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ مطالعه ارائه دهد.

وی از متولیان فرهنگی شهرستان خواست طرح‌ و پیشنهادهای خود درباره ایجاد کافه کتاب، بوستان کتاب و مرکز کتاب‌فروشی بزرگ و مجهز در شهرستان و همچنین معرفی و تقدیر و تجلیل از نویسندگان بومی و کتابخوانان برتر را به انجمن کتابخانه‌های عمومی ارائه کنند.

سرپرست فرماداری مهریز، همچنین پیشنهاد داد در جلسه آتی انجمن درباره طرح‌های جایگزین صدور حکم مجازات محکومان جرایم غیرعمد با فعالیت‌های فرهنگی عام‌المنفعه با هماهنگی دادگستری شهرستان، بحث و تبادل‌نظر شود.

در ابتدای این جلسه، سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ترکیب اعضای انجمن و وظایف انجمن اشاره کرد و افزود: شهرستان مهریز هم‌اکنون دارای 11 باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد پنج باب شهری و 6 باب روستایی است.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده‌اند و با انجام فعالیت‌های متنوع کتاب‌محور در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه مفید، فراتر از رسالت اصلی خود تلاش می‌کنند.

قریشی همچنین گزارشی از روند اجرای مصوبات قبل و جایگاه انجمن شهرستان در استان ارائه کرد.

برپایی نمایشگاه کتاب با درصد تخفیف مناسب تا پایان سال با همکاری فرمانداری و دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، پیگیری طرح جایگزین صدور حکم مجازات محکومین جرایم غیر‌عمد، اهدای کتاب در برنامه‌های تجلیل و تقدیر به جای سایر هدایای غیرضروری، معرفی کتاب‌خوانان برتر، نویسندگان بومی و خیران کتاب‌دوست برای تقدیر در جلسات آتی انجمن، اجرای طرح ترویج نیم ساعت مطالعه در طول روز با مشارکت شهروندان، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های کتاب‌محور در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان برای تدوین تقویم فرهنگی انجمن در سال آینده، تاسیس بوستان کتاب در پارک بانوان از سوی شهرداری، بررسی و پیگیری تاسیس کتاب‌فروشی مجهز و مطلوب برای شهرستان، از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط