سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
امضا تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه آستان قدس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک، سطح همکاری خود را در حوزه دفاع مقدس ارتقا می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، به نقل از گنچینه رضوی، این تفاهم‌نامه‌(2 اسفند‌ماه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی امضا شد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در این جلسه، فرهنگ ایثار و شهادت را عامل قدرت و بقای انقلاب اسلامی دانست و نسبت به ترویج آن در جامعه تاکید کرد.
 
وی به ایجاد پایگاه تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه دیجیتال رضوی اشاره کرد و افزود: محققان از سراسر کشور می‌توانند به میلیون‌ها منبع با این موضوع دسترسی پیدا کنند.
 
حسینی، مهم‌ترین آثار معاصر موجود در موزه آستان قدس رضوی را مربوط به دوران دفاع مقدس برشمرد و در این راستا به لزوم معرفی هر چه بیشتر آثار دفاع مقدس اشاره کرد.
 
سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه، وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) را عاملی مهم در رزمنده‌خیز بودن خراسان رضوی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و نقش آستان قدس رضوی را در این دوران بسیار ارزشمند و پررنگ دانست.
 
وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس با 3000 مدخل، آستان قدس  رضوی را یکی از کلان مدخل‌های این دانشنامه عنوان کرد.
 
بازخوانی و مستندسازي عملكرد آستان قدس رضوي در دفاع مقدس، مرمت و ساماندهی اسناد مکتوب و غیرمکتوب، دیجیتالی کردن منابع، همکاری متقابل کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با کتابخانه مرکزی و توسعه کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در سطح استان بخشی از اقدامات مشترک در این تفاهم‌نامه است.
 
جمع‌آوری، حفاظت و بهره‌برداری از اسناد و همچنین تبیین دستاوردهای دفاع مقدس و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیز از اهدافی است که در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها