یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
«برخیزید» به چاپ سوم رسید/ خاطرات آهنگساز پارتیزانی انقلاب

چاپ سوم کتاب «برخیزید»، خاطرات شفاهی سید حمید شاهنگیان، آهنگساز ترانه‌ها و سرودهای انقلابی از سوی انتشارات «راه‌یار» روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سید حمید شاهنگیان ازجمله هنرمندانی بود که در واقعه خونین 17 شهریور 1357 حضور داشت و از همان زمان، معتقد بود که نباید اجازه داد که این اتفاق مهم تاریخی از سوی رژیم پهلوی به فراموشی سپرده شود. با همین انگیزه بود که به تنهایی و در خفقان آن دوران، سرود 17 شهریور را به یاد شهدای این واقعه تولید کرد.
 
به همین ترتیب، او تنظیم و آهنگسازی بسیاری از سرودها یا نقل بی‌نظیر «برخیزید ای شهیدان راه خدا»، «خمینی ای امام» و... را نیز برعهده داشته است. پس از انقلاب نیز تا سال 1360 از سوی رئیس وقت سازمان صدا و سیما، مسئولیت امور موسیقی این نهاد را برعهده گرفت و در شرایط ویژه آن دوران، شاهد چالش‌های زیادی در این عرصه بود که خاطراتی مهم و شنیدنی دارد و بخش‌هایی از آن، در کتاب «برخیزید» روایت شده است.
 
چاپ سوم کتاب «برخیزید» نوشته روح‌الله رشیدی در 208 صفحه‌ با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه به بهای 45 هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب علاوه بر کتابفروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها