شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
انتشار اثر جدیدی از مصطفی رحماندوست

کتاب «باورکن، من لاک‌پشتم» داستانی به قلم مصطفی رحماندوست و تصویرگری پروین حیدرزاده است که اخیرا از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات کانون این کتاب را در کنار ۱۰ جلد دیگر مجموعه‌ «آهای، مواظب ما باشید!» روانه‌ بازار کتاب کرده است.

این کتاب، جلد ششم از یک مجموعه ۱۱جلدی است در رابطه با لاک‌پشتی که در تور یک ماهیگیر گرفتار شده و تلاش می‌کند تا زنده بماند.

داستان کتاب «باور کن، من لاک‌پشتم» روایت مردان ماهی‌گیر است که به دریا می‌روند و پسر کوچک قصه نیز همراه آنهاست. در تور ماهی‌گیری یک لاک‌پشت سبز با لاکی نرم اسیر می‌شود و ماهی‌گیر می‌خواهد وی را بکشد چون فکر می‌کند او ماهی‌ها را می‌خورد و تورهای ماهی‌گیری را پاره می‌کند و پسرک داستان می‌خواهد او را زنده بگذارد، لاک‌پشت برای پسر توضیح می‌دهد که اسمش لاک‌پشت کارونی است و فقط ماهی‌های مرده را می‌خورد و همه درموردش اشتباه می‌کنند.
 

کودکان با خواندن این کتاب هم به طبیعت نزدیک می‌شوند، هم اطلاعاتی در مورد این حیوان در حال انقراض به دست می‌آورند.

نویسنده‌ در بخشی از این کتاب، اطلاعاتی در مورد نوع زندگی و تغذیه لاک‌پشت فراتی به مخاطب ارایه داده است و کتاب، مخاطب بالای ۹ سال (نونهال) را با زندگی و ویژگی‌های این گونه‌ آشنا می‌کند.

کتاب‌های این مجموعه با جلدی ضخیم و کاغذی باکیفیت تهیه و تولید شده و ‌اکنون در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین سایت عرضه‌ محصولات فرهنگی این مجموعه به نشانی shop.kpf.ir  در دسترس علاقه‌مندان است. در این طرح، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری چاپ شده است.

این کتاب در ۳۲ صفحه و قیمت ۲۵هزار تومان و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها