شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
اهدای ۵۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های روستایی کردستان

فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین اقدام خود در پایگاه «نذر و اهدای کتاب»، تعداد ۵۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم استان کردستان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، نذر کتاب یکی از سنت‌های خداپسندانه است که با عنوان «نذر فرهنگی» در سال‌های اخیر رواج یافته است. برخلاف نذرهای عمومی که عمدتا شامل موارد مالی مانند اطعام دیگران است، نذر فرهنگی اختصاص به انجام یک کار فرهنگی و فکری برای فرد یا گروهی از افراد دارد. اقدامی که اثرات آن تا سال‌ها پایدار مانده و موجب ارتقای فکر و اندیشه آن افراد می‌شود.  

در روزگاری که بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه از ناآگاهی افراد ناشی می‌شود، نذر و اهدای کتاب امر پسندیده‌ای است که منجر به ترویج دانایی و آگاهی شده و به کاهش فقر فرهنگی کمک می‌کند. کتاب و کتابخوانی به عنوان فعالیتی سازنده و موثر در پیشرفت و بالندگی جوامع نقش به‌سزایی دارد. ضرورت توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی درحدی است که آن را به عنوان یکی از عوامل اصلی ارتقاء و رشد و شکوفایی فرهنگی جوامع معرفی می‌کنند. 

فرهنگسرای اندیشه با راه‌اندازی پایگاه نذر و اهدای کتاب در جهت عملیاتی کردن این اقدام خیرخواهانه گام برداشته است. در این حرکت مردمی، بسیاری از کتاب‌خوان‌ها، کتاب‌هایی که دیگر نیازی به آنها نداشته را برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهدا می‌کنند تا در اختیار کتابخانه اندیشه قرار گیرد. سپس این کتاب‌های ارزشمند دسته‌بندی شده و  به کتابخانه‌های مناطق محروم، مدارس و دانش‌آموزان سراسر کشور اهدا می‌شود. 

تاکنون ۴ مرحله از اهدای کتاب توسط فرهنگسرای اندیشه انجام شده و مجموعا حدود ۲۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های کمتر برخوردار در سراسر کشور اهدا شده است. در جدیدترین اقدام، با مشارکت خیرین و اهداکنندگان تعداد ۵۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم استان کردستان اهدا شد.
 
گفتنی است پیش از این نیز کتاب‌هایی به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری اهدا شده است. 

براساس این گزارش، فرهنگسرای اندیشه از همه دوستداران کتاب، فرهنگ و آگاهی درخواست دارد تا با اهدای کتاب‌های مازاد خود در این امر خداپسندانه شرکت کنند. این اتفاق در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها