چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
مهدی نورمحمدی «عارف قزوینی و شاعران زمانه‌اش» را به سخن‌سرای نامدار شفیعی‌کدکنی تقدیم کرد

کتاب «عارف قزوینی و شاعران زمانه‌اش»، تألیف مهدی نورمحمدی از سوی انتشارات علمی منتشر شد. مولف کتاب را به سخن‌شناس و سخن‌سرای نامدار معاصر محمدرضا شفیعی‌کدکنی تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «عارف قزوینی و شاعران زمانه‌اش»، تألیف مهدی نورمحمدی در ۱۹ بهمن سال ۱۴۰۰ از سوی انتشارات علمی منتشر شد.

این کتاب که به سخن‌شناس و سخن‌سرای نامدار معاصر محمدرضا شفیعی کدکنی تقدیم شده است، به بررسی روابط عارف قزوینی با دوازده تن از شاعران و چهره های مشهور ادب و فرهنگ ایران همچون: ایرج میرزا، اشرف‌الدین حسینی، ملک‌الشعرای بهار، میرزاده عشقی، وحید دستگردی، علی دشتی، لطفعلی صورتگر، احمد کسروی، حیدرعلی کمالی، واعظ قزوینی، نیما یوشیج، سید محمدحسین شهریار می‌پردازد.


در مقدمه کتاب، چنین می‌خوانیم:
«آگاهی از چگونگی روابط شعرا، نویسندگان و شخصیت های فرهنگی، همواره یکی از موضوعات جالب توجه در ادبیات ملل مختلف و به ویژه ادبیات فارسی بوده است. 

بررسی روابط بین شاعران علاوه بر این که مشتمل بر نکات سودمند ادبی، علمی و اجتماعی است، در شناخت زندگی و آثار آنان نیز تأثیر فراوانی دارد. 

ابراز دوستی‌های شاعرانه و یا صف‌آرایی‌های ادبی آنان موجب پربارتر شدن ادب فارسی شده و آثاری …»

کتاب «عارف قزوینی و شاعران زمانه‌اش»، تألیف مهدی نورمحمدی در ۵۲۰ صفحه و به‌بهای ۲۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات علمی راهی کتاب‌فروشی‌ها شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها