دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
کسب جایزه بهترین کتاب علمی کامستک 2021 توسط اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شیراز

جایزه‌ بهترین کتاب علمی کامستک 2021، به کتاب «مکانیک محیط‌های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس»، اثر سه‌تن از پژوهشگران ایرانی دانشگاه‌های شیراز و شهید بهشتی تهران تعلق گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شبراز، کتاب «مکانیک محیط‌های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانومقیاس» که ازسوی انتشارات بین‌المللی اشپرینگر در سال 2019 منتشر گردید؛ حاصل سال‌ها تجربه‌ی علمی و تحقیقاتی مؤلفین در حوزه‌ مدل‌سازی رفتار مکانیکی ساختارهای نانومقیاس است و برای اولین‌بار تئوری الاستیسیته غیرموضعی به‌صورت جامع، شفاف و نظام‌مند را تشریح کرده و کاربردهای این تئوری برای مدل‌سازی ساختارهای نانومقیاس را شرح داده است. این کتاب مورد استقبال پژوهشگران در سطح دنیا قرار گرفته و تاکنون بارها مورد استناد بوده است.

جایزه‌ بهترین کتاب علمی کامستک 2021، به کتاب این کتاب که اثر سه‌تن از پژوهشگران ایرانی؛ دکتر اسمعیل قوانلو، دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، دکتر سید احمد فاضل‌زاده حقیقی استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز و دکتر هاشم رفیعی‌تبار استاد گروه مهندسی و فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، تعلق گرفت.

جایزه‌ بهترین کتاب علمی کامستک، یکی از مهم‌ترین جوایزی است که از سوی کمیته‌ دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک (COMSTECH) به کتاب علمی چاپ‌شده به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی در انتشارات معتبر بین‌المللی اعطا می‌شود.

کمیته‌ دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی کامستک، به‌‌منظور افزایش همکاری‌ها و تعاملات علمی و فناوری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC)  در سال 1981 تأسیس شده است. این کمیته به‌صورت دوره‌ای (هر دوسال یک‌بار) جوایز ویژه‌ای به دانشمندان مقیم و شاغل در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که فعالیت‌های پژوهشی ارزنده‌ای انجام داده باشند، اهدا می‌کند. این جوایز یکی از جوایز معتبر علمی است که به محققان کشورهای اسلامی اعطا می‌شود و تاکنون 50محقق از 12کشور اسلامی شایسته دریافت این جوایز شده‌اند. در این میان، برای نخستین‌بار جایزه‌ بهترین کتاب علمی کامستک در سال ۲۰۲۱، به محققان ایرانی اعطا می‌شود.

یادآور می‌شود: این جایزه که شامل لوح تقدیر، نشان افتخار و وجه نقد است، در نشست مجمع عمومی آتی کامستک به دکتر اسمعیل قوانلو اعطا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها