شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
زندگینامه مستند و پرماجرای ونگوگ در «شیفته خورشید»

کتاب «شیفته خورشید»، نوشته جک رایموند جونز زندگی نامه مستند و پرماجرای ونسان ونگوگ منتشر شد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وان گوک هنرمندی دلبسته کارگران، کشاورزان، دلداده گل آفتاب گردان و شیدای طبیعت و انسان بود.  این کتاب بر پایه نامه‌های وی به برادر یگانه‌اش نوشته، ترجمه و وارد بازار کتاب شده است.

«شیفته خورشید»، نوشته جک رایموند جونز نویسنده انگلیسی زندگینامه ونسان ونگوگ نقاش هلندی است. این کتاب نخستین بار در جهان بر پایه نامه‌های صمیمانه نویافته ونگوگ به تنها برادرش تئو با زبانی روان و رسا چون داستانی زیبا تصویری از زندگی و زمانه وی را رقم می‌زند.

در بخش نخست کتاب چنین  آمده است:
«پرتره ای از ونسان در دست است با چهره ای رنگ پریده، حاشیه چشمها سرخ، سر باندپیچی خسته و فرسوده چهره ای که خود کشیده، چهره ای پر از درد و الم، رنجی فراتر از توان صاحب چهره. در نگاهش غمی بی پایان و سایه کم رنگی از تصمیمی بزرگ، گویی به بیننده می گوید هرطور دلتان می خواهد داوری کنید. با این حال پیروزی نهایی از آن من است.  است.... »

شخصیت و زندگی او که موضوع اصلی کتاب است نشانگر نبوغ و منش واقعی اوست، نبوغی که هنرمندانی چون میکل آنژ، رامبرانت، گوته و بتهوون را ساخت.

کتاب «شیفته خورشید» نوشته جک رایموند جونز، به ترجمه محمدمهدی انصاری و ویرایش غلامرضا امامی در 240 صفحه به بهای 52هزار تومن به تازگی از سوی نشرگویا منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها