شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
بازنشر کتاب گویای «شهید حسن باقری»

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سالروز شهادت شهید حسن باقری، کتاب گویای «شهید حسن باقری» را که با همکاری پایگاه ایران صدا تهیه شده، بازنشر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب گویای «شهید حسن باقری» به نویسندگی سعید سرمدی و به تهیه‌کنندگی زهرا بلدی، صداپیشگی فرهاد قائمیان، محمدحسین لطیفی، امیرمحمد صمصامی و سینا نیكوكار در 342 دقیقه تهیه و روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
کتاب گویای «شهید حسن باقری» در ایام گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد دفاع مقدس، در مراسمی با حضور دریادار علی فدوی، جانشین فرماندهی کل سپاه، علی بخشی‌زاده، معاون صدا جمهوری اسلامی ایران، سردار علی‌محمد نائینی، رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه، مهدی شاملو، مدیر ایران صدا و هنرمندان و نویسندگان رادیو در کنار 45 عنوان کتاب دیگر رونمایی شد.
 
غلامحسین افشردی (با نام مستعار حسن باقری) در سال 1334 در تهران به دنیا آمد. وی در دانشگاه تهران در رشته‌ حقوق تحصیل کرد. حسن باقری را به‌عنوان مغز متفکر اطلاعات نظامی ایران می‌شناسند. وی در عملیات‌های فتح‌المبین، عملیات رمضان و عملیات بیت‌المقدس از فرماندهان ارشد سپاه بود و نقش کلیدی در آزادسازی خرمشهر داشت. وی جانشین فرمانده‌ نیروی زمینی سپاه پاسداران بود که در نهم بهمن‌ماه سال 1361 در جریان آماده‌سازی برای عملیات والفجر، در اثر اصابت خمپاره به شهادت رسید.
 
کتاب «شهید حسن باقری» از سری کتاب‌های فرماندهان دفاع مقدس بوده که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر کرده است. این کتاب با موضوع جنگ ایران و عراق، دربردارنده‌‌‌ مجموعه‌‌ مقالات، سخنرانی‌‌ها و دست‌‌نوشته‌‌هایی درباره‌‌ شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی) است.
 
شهید باقری یکی از تأثیرگذارترین فرماندهان دوران دفاع مقدس است. او با برخورداری از روحیات عالی و منحصربه‌فرد، نقشی بی‌همتا در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشت. در این کتاب، نقش و جایگاه شهید باقری در طرح‌‌ریزی استراتژی نظامی و فرماندهی جنگ، فضایل اخلاقی و خصوصیات فرماندهی، سخنرانی‌‌های شهید درباره‌‌ی روند تحولات جنگ، گزارش‌‌ها و دست‌‌نوشته‌‌های ایشان آمده ‌‌است.
 
در پایان کتاب نیز، آثار تألیف‌شده درباره‌‌ شهید باقری معرفی شده ‌‌است. هدف از تهیه‌ کتاب، آشنا کردن نسل جوان با فرماندهان دفاع مقدس و تبیین بخشی از جنبه‌‌های راهبردی و اقدامات ابتکاری فرماندهان بزرگ دفاع مقدس است.
 
کتاب «شهید حسن باقری (مجموعه مقالات، سخنرانی‌ها و دست‌نوشته‌ها)» در سال 1391 از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.
 
برای دریافت کتاب گویای «شهید حسن باقری» اینجا را کلیک کنید.
برای تهیه نسخه الكترونیكی کتاب «شهید حسن باقری» اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها