جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
برپایی 5 نشست و محفل طنز همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

باشگاه طنز انقلاب اسلامی همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، سه نشست تخصصی با موضوع نشر و کتاب‌های طنز و 2 محفل طنز را برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در حاشیه برنامه‌های فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، باشگاه طنز انقلاب اسلامی دو محفل طنز با حضور نثرنویسان طنز و شاعران طنزنویس و همچنین سه نشست تخصصی را با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه‌ریزی کرده است.

نخستین نشست تخصصی با عنوان «آسیب‌شناسی نشر طنز» یکشنبه (سوم بهمن‌ماه 1400) با حضور محمدصادق کوشکی و محمدرضا شهبازی، همچنین بهزاد توفیق‌فر به‌عنوان کارشناس - مجری برگزار شد.
 
نشست دوم با موضوع «اقتباس از کتاب‌های طنز داستانی در سینما و تلویزیون» نیز دوشنبه (چهارم بهمن‌ماه 1400) با حضور داود امیریان، محمدرضا شمس و بهزاد توفیق‌فر به‌عنوان کارشناس - مجری برگزار شد.
 
همچنین بناست تا سومین نشست تخصصی طنز با موضوع «شناخت جریان ترجمه طنز» شنبه (نهم بهمن‌ماه 1400) با حضور ناصر فیض و اجرای بهزاد توفیق‌فر در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شود.
 
برگزاری دو محفل طنز با حضور شاعران و نویسندگان
از دیگر برنامه‌های باشگاه طنز انقلاب اسلامی همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، طراحی و اجرای دو محفل طنز با حضور نثرنویسان طنز و شاعران طنزنویس بود.
 
 نخستین محفل، شب گذشته (هفتم بهمن‌ماه 1400)  با حضور ناصر فیض با طرح چندین مورد نقد و همچنین برخی نکات آموزشی در تهران برگزار شد. شعرخوانی از سوی هفت شاعر طنزسرا (5 شعر با موضوع کتاب و کتابخوانی، یک شعر با موضوع دهه فجر و یک شعر درباره چالش‌ها و مشکلات کرونا)، اجرای یک برنامه استندآپ کمدی طنز و نثرخوانی طنز از دیگر بخش‌های این برنامه بود.
 
دومین محفل نیز یکشنبه (دهم بهمن‌ماه) از ساعت 18 با حضور دکتر عباس احمدی در شهر قم برگزار می‌شود. در این آئین، حدود 10 شاعر و نثرنویس طنز به خوانش آثار خود می‌پردازند و آثارشان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده است و تا دهم بهمن‌ماه 1400 ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها