جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
تأثیر نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر تغییر رویه ناشران

ابراهیم شریفی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ناشران را متقاعد کرد که باید تغییری در رویه و عملکرد خود ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ابراهیم شریفی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ستاد خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن اشاره به اهمیت این نمایشگاه، بیان کرد: امیدوارم که این رویداد فرهنگی همچون سال گذشته تأثیرات مثبت خوبی را در سطح جامعه و در میان اهالی نشر به‌جا بگذارد. با توجه به استقبال مخاطبان در استان‌های مختلف ازجمله استان‌های کمتر برخورداری مثل چهارمحال و بختیاری، شاهد موفقیت نمایشگاه خواهیم بود. سال گذشته استقبال خوبی از نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت و افزایش تعداد ناشران و عناوین کتاب‌ها در نمایشگاه امسال، نوید رویداد پررونقی را به اهالی نشر می‌دهد.
 
وی با بیان این‌که امسال روند خرید کتاب توسط مردم چشمگیر خواهد بود، ادامه داد: ناشران سال گذشته با کمی نگرانی به نمایشگاه مجازی کتاب تهران آمدند، اما با توجه به استقبال خوب مردم فکر می‌کنم که تعداد ناشران افزایش یافته و جدا از بحث کرونا و سویه‌های مختلف آن، نمایشگاه مجازی کتاب تهران ناشران را متقاعد کرد که باید تغییری در رویه و عملکرد خود به‌وجود آورند. در این زمینه ناشران حتی تلاش کردند بعد از برگزاری نمایشگاه بستری را آماده کنند تا از طریق فضای مجازی مخاطبان خود را تغذیه کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر نمایشگاه مجازی کتاب بر مخاطبان نیز تصریح کرد: مردم به این سطح رسید‌ه‌اند که غیر از بحث کرونا، به دلیل مشکلاتی همچون آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، مصرف سوخت، رفت‌و‌آمد و حمل‌و‌نقل می‌توانند خریدهای خود را از طریق بستر فضای مجازی انجام دهند. نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند پاسخگوی نیازهای مطالعاتی همه طبقات جامعه در سنین مختلف ازجمله فعالان دانشگاهی باشد.
 
ابراهیم شریفی در پایان با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: در این زمینه جلسات هم‌افزایی با دستگاه‌های فرهنگی ازجمله شهرداری داشتیم و در زمینه اطلاع‌رسانی محیطی نمایشگاه، اقدامات مناسب انجام شد. همچنبن نشست‌های رونمایی کتاب در مرکز و سایر شهرستان‌های استان، نقد آثار نویسندگان استانی با حضور مولفان، برگزاری برنامه‌های عصر شعر و شب شعر از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته‌شده، هستند.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها