چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
نمایشگاه مجازی کتاب، فراتر از مرزها/ وجود تسهیلات ویژه برای خریدان کتاب

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از عملکرد نمایشگاه و تسهیلات قائل شده برای خریداران گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، علی رمضانی  در برنامه «سلام تهران» با اشاره به میزان استقبال مردم از این نمایشگاه، گفت: امروز چهارمین روز از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران است. در این دوره ۲ هزار و 100 ناشر از سراسر کشور و ناشران خارجی از ۲۴ کشور شرکت کردند و بیش از ۲۰۰ هزار عنوان از آثارشان را به انتخاب مردم گذاشتند. مردم نیز از این دوره از نمایشگاه استقبال خوبی کردند که تا دقایقی پیش نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان در قالب ۳۲۹ هزار نسخه از این نمایشگاه خریداری کرده‌اند.
 
وی با بیان این‌که این نمایشگاه ‌مرزها را درنوردیده است، اظهار کرد: کرونا برخی چیزها را بهم ریخت اما موارد خوبی نیز برای ما داشت؛ ناشران کشور دغدغه جدی داشتند که آثارشان به دست همه مردم برسد که این نمایشگاه باعث شد که یک کودک چهارساله بیجاری تا این لحظه  در واقع کوچک‌ترین خریدار نمایشگاه باشد که والدین او برایش کتاب‌های حوزه کودک دانش را خریداری کردند، همچنین یک فرد ۹۲ ساله تهرانی نیز تا این لحظه مسن‌ترین خریدار نمایشگاه بوده است.
 
رمضانی با اشاره به مشارکت تمام نقاط کشور در این نمایشگاه، بیان کرد: از چابهار خریدی را از ناشری در تبریز داشتیم که در نتیجه فاصله‌ها حذف شد و نمایشگاه به‌صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت کردن است. به سمت عدالت فرهنگی حرکت کردیم؛ روستاهای کشور به راحتی می‌توانند از منزل خود کتاب‌هایی را که در نظر دارند درخواست کنند و به‌صورت رایگان نیز برای آن‌ها ارسال خواهد شد.
 
وی در پاسخ به میزان مشارکت روستاییان در این نمایشگاه، مطرح کرد:آمار در حال تجمیع است و نمی‌توان آمار دقیقی داد اما در سال گذشته سه هزار نقطه روستایی در کشور از نمایشگاه خرید کردند که برای سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد بیشتر شود. روز گذشته در مرکز پست حضور پیدا کردیم و ملاحظه شد که روستاهای مختلفی آثار را از روز اول نمایشگاه درخواست کردند که در حال ارسال برای آن‌ها است.
 
رمضانی درباره با تسهیلات موجود برای خریداران در نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: به طور عمومی مردم در این نمایشگاه آثار را با ۲۰ درصد تخفیف که ناشران کشور عرضه کردند، دریافت می‌کنند. همچنین ارسال این آثار نیز رایگان است که بخشی از هزینه را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی دیگر را نیز ناشران کشور می‌پردازند.
 
رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در پایان با بیان توصیه‌هایی، اظهار داشت: امیدوار هستم مردم خریدهای خود را به‌ روزهای پایانی این نمایشگاه واگذار نکنند تا بتوانیم پیش از دهم بهمن‌ماه که روز پایانی نمایشگاه است، تعداد بسته‌های بیشتری را داشته باشیم و ناشران نیز ۲۴ ساعتی را که برای بسته‌بندی زمان ‌دارند، به موقع تحویل پست داده و رعایت کنند. شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده در تلاش است دریافت بسته تا رساندن به مقصد را از 3 روز و نیم کاهش داده و به سمت زمان کمتری برساند. 
 
 
برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی، علی مرادخانی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها