سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
برگزاری مراسم اهدای جایزه «ابوالحسن نجفی»

مراسم اهدای پنجمین دوره‌ جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به مناسبت پاسداشت مقام علمی و فرهنگی ابوالحسن نجفی و تشویق نسل جوان در انتخاب آثار برای ترجمه و توجه به درست‌اندیشی و درست‌نویسی، مراسم اهدای پنجمین دوره‌ جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی» با حضور هیات داوران و برگزیدگان این جایزه سه‌شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۵ در مرکز فرهنگی شهر کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این برنامه عنوان شده است: زنده‌یاد استاد ابوالحسن نجفی، زبان‌شناس، مترجم، ادیب و منتقدی دقیق و کم‌نظیر بود. او استعدادهای درخشانی را در ادبیات کشف کرد. نجفی شخصیتی فرهنگ‌ساز بود و در ترجمه آثار ادبی، معیار و راهنمایی برای مترجمان جوان. با سنجیدگی، بینش علمی، دقت، ژرف‌اندیشی، نظم و سخت‌کوشی و در عین حال با حجب و فروتنی، دور از هیاهو و بی‌هیچ چشم‌داشت و تمنای نامی، کاری سترگ را آغاز کرد و به پیش برد و یاد و آثار او در عرصه‌ فرهنگ و ادبیات ماندگار است.

پیش‌تر هیات داوران جایزه‌ «ابوالحسن نجفی» متشکل از ضیاء موحد، مهستی بحرینی، عبدالله کوثری، حسین معصومی‌همدانی، موسی اسوار، امید طبیب‌زاده، ابوالفضل حری و آبتین گلکار با دبیری علی‌اصغر محمدخانی، پس از بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه، فهرست نامزدهای راه‌یافته به مرحله‌ نهایی پنجمین دوره‌ این جایزه‌ را به این شرح اعلام کرد:

 «محاکمه‌ خوک»، اسکار کوپ-فان، ترجمه‌ ابوالفضل الله‌دادی، نشر نو

 «ما»، یوگنی زامیاتین، ترجمه‌ بابک شهاب، نشر بیدگل

«بیداری»، کیت شوپن، ترجمه‌ فرزانه دوستی، نشر بیدگل

 «قرن دیوانه‌ی من»، ایوان کلیما، ترجمه‌ فروغ پوریاوری، نشر ثالث

«خشم در هارلم»، چستر هایمز، ترجمه‌ مزدک بلوری، نشر بیدگل

 «تدفین پارتی»، لودمیلا اولیتسکایا، ترجمه‌ یلدا بیدختی‌نژاد، نشر برج

 «ه ه ح ه»، لوران بینه، ترجمه‌ احمد پرهیزی، نشرماهی

 «دنیای دیروز»، اشتفن تسوایک، ترجمه‌ مهشید میرمعزی، نشر ثالث

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc  و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها