دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه حضوری کتاب به توسعه صنعت نشر کمک می‌کند

عباس زارع، تاکید کرد: آمارها به ما نشان می‌دهد که در سال‌های آینده برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در کنار نمایشگاه‌های حضوری می‌تواند به توسعه عرصه صنعت نشر کشور کمک کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عباس زارع (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران) در گفت‌وگو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ضمن اشاره به موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران در گام دوم، بیان کرد: شاید کمتر کسی سال گذشته تصور می‌کرد که با توجه به شرایط کرونا و شرایط سخت اقتصادی، نمایشگاه مجازی کتاب تهران با استقبال خوب مردم روبه‌رو شود.
 
وی با اشاره به آمار فروش خوب کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ادامه داد: نگاهی به این آمار نشان می‌دهد وقتی رقم خرید و کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه را با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم این نوید به ما داده می‌شود که فضای مجازی و نرم‌افزارهای فروش کتاب در حوزه نشر به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌شوند. ادامه و تکمیل چنین روندی آینده را برای ما روشن می‌کند که طی سال‌های آتی برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه‌های حضوری می‌تواند به توسعه صنعت نشر کشور کمک کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با اشاره به ظرفیت بالایی که از حیث دانشگاه‌ها، فارغ‌التحصیلان و فضای فرهنگی و هنری در استان وجود دارد‌، بیان کرد: ما از مدتی قبل تبلیغات بسیار خوبی را در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مدارس برای نمایشگاه مجازی کتاب انجام داده‌ایم و امیدواریم امسال هم مانند سال گذشته، استان از آمار خرید قابل قبولی برخوردار باشد. در این زمینه نوید می‌دهیم؛ این آمادگی در استان ما وجود دارد که بخش‌های بومی نمایشگاه مجازی کتاب راه‌اندازی شود زیرا فرهنگ بومی برای ما اهمیت زیادی دارد تا بتوانیم ظرفیت‌های موجود در استان را معرفی کنیم.
 
وی افزود: اکنون ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی مشاهیر و مفاخر در کشور ما وجود دارد و می‌توانیم از ظرفیت نمایشگاه مجازی و فضای مجازی برای این کار استفاده کنیم و کتاب شعرا و نویسندگان را در قالب‌های مختلف به مخاطبان معرفی کنیم تا از این طریق هویت‌بخشی جدیدی را به جامعه القا کنیم.
 
عباس زارع در پایان درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: مجموعه طرح‌هایی در قالب رونمایی کتاب‌، تجلیل از ناشران استانی، تجلیل از نوقلمان استانی و معرفی کتاب‌های مفهومی با موضوع هویت‌بخشی به نسل نوجوان و جوان همزمان با دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیش‌بینی شده است.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها