یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کتاب «چمدان‌های باز» منتشر شد

کتاب «چمدان‌های باز» نوشته‌ی سیدمحسن روحانی، از سوی انتشارات جام‌جم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب شامل روایت‌های متنوعی از زندگی مهاجران در کشور آمریکا است که به قلم سیدمحسن روحانی در هزار نسخه به چاپ رسیده است.

روحانی در این کتاب با قلمی متفاوت دیده‌های خود را به عنوان یک دانشجو و وکیل ایرانی از زندگی مهاجران در آمریکای شمالی و خصوصا شهر نیویورک به تصویر کشیده است.

فراز و نشیب‌های مهاجرت و زندگی در کنار تفاوت‌های فرهنگی، اقتصادی و مذهبی از جمله مواردی است که در کتاب به آن اشاره شده است.


کتاب «چمدان‌های باز» اولین اثر سیدمحسن روحانی در حوزه ادبیات است. وی تا مقطع پسا دکترای رشته‌ی حقوق تحریم‌های اقتصادی را در شهر نیویورک گذرانده است و تا کنون آثار زیادی به زبان‌های فارسی و انگلیسی در این حوزه از این نویسنده منتشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«همیشه می‌گویم مسافرت خاصیت تخدیری دارد. ماده‎‌ای محرک است که اهلش را معتاد می‌کند. روتین به‌هم متصل روزمره را قطع می‌کند و آدم را کلاً از موقعیت بیرون می‌برد. اینکه زندگی با کیفیتت را رها کنی و ادامه تایم‌لاین را یک جای دیگر بگذرانی و تلاش کنی از آن لذت ببری. رسالتش دقیقاً همین است. بالاخره هرجای دنیا که باشیم انسانیم. نسیان، خاصیت ماست. یادمان می‌رود غم و شادی، خودشان زمان ندارند. این ماییم که مدت‌شان را تعیین می‎کنیم. مسافرت هم این را یادآوری می‌کند که؛ هر چقدر خوش باشد و جذاب باشد ولی «این نیز می‌گذرد...»»

کتاب «چمدان‌های باز» نوشته‌ی سیدمحسن روحانی در 365 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 85 هزار تومان از سوی انتشارات جام‌جم 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها