چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
بازدید مقامات کشورهای عربی از غرفه ایران

همزمان با برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر)، جمعی از مقامات کشورهای عربی از غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بازدید و در جریان فعالیت‌ها، برنامه‌ها و آثار ناشران و نویسندگان ایرانی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مصطفی بوطوره؛ سفیر کشور الجزائر در قطر، حمیدرضا دهقانی؛ سفیر ایران در قطر، شیخ سعود بن عبدالرحمن آل ثانی؛ رئیس دیوان امیری قطر، شیخ عبدالرحمن بن‌ حمد بن‌ جاسم آل ثانی؛ وزیر فرهنگ قطر و سعید الدهری؛ مشاور فرهنگی و عضو کمیته فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) از غرفه جمهوری اسلامی ایران در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) بازدید کردند.
 
مصطفی بوطوره و حمیدرضا دهقانی، ضمن بازدید از غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه(قطر) در جریان فعالیت‌های ناشران ایرانی قرار گرفتند. در این بازدید، تنوع آثار ایرانی و نیز عرضه کتاب‌های تخصصی مورد استقبال سفیر الجزایر در دوحه قرار گرفت. همچنین، شیخ سعود بن عبدالرحمن آل ثانی و شیخ عبدالرحمن بن حمد بن جاسم آل ثانی از غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بازدید کردند و در جریان فعالیت‌ها و آثار نویسندگان و ناشران ایرانی قرار گرفتند.
 
سعید الدهری از دیگر مقاماتی بود که ضمن بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) با موسی اسوار؛ عضو پیوسته و مدیر گروه ادبیات تطبیقی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و مهمان ویژه ایران در این نمایشگاه درباره آخرین تحولات نشر جهان عرب، اشتراکات ادبی و فرهنگی زبان فارسی و عربی، قدمت پیوند زبان فارسی و عربی، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در زمینه آموزش، نقش مترجمان در کمک به تعاملات علمی فرهنگی زبان فارسی و عربی، آثار فاخر ادبی منتشر شده در ایران و ضرورت همکاری‌های علمی فرهنگی در سطح دانشگاهی گفت‎وگو کرد و به تبادل‌نظر پرداختند.
 
دیدار با مدیرعامل انتشارات وزارت فرهنگ قطر، مدیر مطبوعات وزارت فرهنگ قطر و رئیس سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) از دیگر برنامه‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بود.
 
در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه، خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشور با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه، در غرفه‌ای به متراژ 36 مترمربع حضور داشته و به معرفی و عرضه 250 عنوان کتاب فاخر با موضوعات دین، ادبیات پایداری و دفاع مقدس، ادبیات معاصر و کلاسیک، ادبیات کودک و نوجوان، ایران‌شناسی و هنر می‌پردازد. همچنین معرفی صنعت نشر ایران، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی کتاب تهران، طرح گرنت و معرفی سایت Books from Iran (که شامل 1900عنوان کتاب به همراه چکیده انگلیسی است) به علاقه‌مندان فرهنگ و تمدن ایرانی-اسلامی از دیگر فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این نمایشگاه است.
 
سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه (قطر) از 23 دی‌ماه آغاز شده و تا 2 بهمن‌ماه 1400 از ساعت 9 تا 22 میزبان اهالی کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها