چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
تاریخ برگزاری همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند» اعلام شد

همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» (ICCHI) در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» (ICCHI) با هدف بررسی پیشینه نسخه‌پژوهی و نسخه‌شناسی در هند (شیوه‌ها، مطالعات میان رشته­ ای، مطالعات دانشگاهی) در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه برابر با ۱۳ و ۱۴ فوریه ۲۰۲۲  برگزار می‌شود.

دبیرخانه این همایش بین‌المللی ضمن اعلام پذیرش حدود 40 اثر، از  اتمام مهلت دریافت آثار و پایان داوری مقاله‌های ارسالی خبر داد.

بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» (ICCHI) در چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد.

لازم به توضیح است: در این همایش از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش‌هایی دارند؛ دعوت شد با شرکت در این گردهمایی، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ به صورت مجازی ارائه کنند.

گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه نامه مجلات علمی یا به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها