چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
همایش میراث مشترک ایران و هند با تمرکز بر نسخه‌های خطی

همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها و چالش‌ها» (ICCHI) روزهای ۲۴ و ۲۵ برگزار می‌شود. دبیرخانه این همایش اعلام کرد مهلت ارسال آثار و داوری مقاله‌‌ها به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همایش بین المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها وچالش‌ها»(ICCHI) با هدف بررسی پیشینۀ نسخه‌پژوهی و نسخه‌شناسی درهند (شیوه‌ها، مطالعات میان‌رشته‌ای، مطالعات دانشگاهی)در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه برابر با ۱۳ و ۱۴ فوریه ۲۰۲۲  برگزار می‌شود.
 
دبیرخانه این همایش بین المللی ضمن اعلام پذیرش حدود 40 اثر، از  اتمام مهلت دریافت آثار و  پایان داوری مقاله‌های ارسالی خبر داد. بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، همایش بین‌المللی «میراث مشترک ایران و هند؛ نسخ خطی: ظرفیت‌ها وچالش‌ها» (ICCHI) در چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد.
 
در این همایش از محققان ایرانی و غیرایرانی که به زبان‌های فارسی و انگلیسی آثار و پژوهش‌هایی دارند؛ دعوت شد با شرکت در این گردهمایی، آخرین نتایج مطالعات و پژوهش‌های خود را درباره نسخ خطی در جایگاه میراث مشترک دو کشور کهن ایران و هند؛ به صورت مجازی ارائه کنند. گزیده مقالات برتر این همایش در قالب ویژه‌نامه مجلات علمی یا به صورت کتاب منتشر خواهد شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها