دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
محورهای همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» اعلام شد

محورهای همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» با بررسی موضوعات مربوط به حفاظت پيشگيرانه، مرمت ميراث مستند و حفاظت دیجیتال اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، یکی از محورهای اصلی همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب»،‌ موضوع «حفاظت پيشگيرانه» است، که شامل نقش تكنولوژی، فناوری‌های نوين، مديريت بحران و نقش نيروی انسانی متخصص در حفاظت پيشگيرانه می‌شود.

دیگر محور این همایش «مرمت ميراث مستند» است. در این بخش یافته‌های نوین حفاظت و نگهداری منابع در برابر آفت‌ها و آسیب‌های احتمالی، شیوه‌های نوین مرمت مواد آرشیوی و آسيب‌شناسی ميراث مستند مورد بررسی قرار می‌گیرد. «حفاظت دیجیتال» (حفاظت و نگهداری اسناد رقمی) سومین محور این همایش ملی است.

برهمین اساس دبیرخانه همایش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» از همه استادان، حفاظت‌گران، مرمتگران و پژوهشگران برای شركت و ارائه مقاله دعوت به‌عمل می‌آورد تا مقاله‌های خود را با محورهای پیشنهادی همايش ارسال کنند.  

سایر محورهای ذکر نشده اما مرتبط با موضوع نیز قابل بررسی است و علاقه مندان به شرکت در این همایش می‌توانند مقاله‌های خود را تا تاریخ 15 فروردین ماه سال 1401 به آدرس پست الکترونیکی: ahmadifa_se@yahoo.com ارسال کنند. مقاله‌های پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه می‌شود.  

لازم است چكيده‌ مقاله‌ها در قالب فایل word ۲۰۰۳ همراه با مشخصات نويسنده/نويسندگان، وضعیت شغلی/سمت، پيام‌نگار و شماره تلفن تماس، ارسال شود.

همايش ملی «حفاظت و نگهداری اسناد و ميراث مستند و مکتوب» به همت گروه مطالعه و تحقیقات حفاظت و نگهداری پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران و با همکاری نهادهای مرتبط حفاظت و مرمت، همزمان با روز اسناد ملی، 17 اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها