یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
باید به کتابداران نهاد اعتماد کرد

رضایی در نشست هم‌اندیشی سرپرست نهاد با استادان علم اطلاعات و دانش‌شناسی کشور که روز گذشته برگزار شد؛ تاکید کرد: باید به کتابداران اعتماد کرد تا زمینه فعالیت‌های خلاقانه آن‌ها فراهم شود.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سعید رضایی شریف‌آبادی، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در نشست هم‌اندیشی با سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  که روز گذشته 25 دیماه در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد،گفت: ماموریت اصلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره کتابخانه‌هایی است که مخاطبش ۸۰ میلیون جمعیت کشور با سلایق، و گرایش‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی است.
 
رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی اظهار کرد: ماموریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را نباید با دیکته‌کردن رویکرد خاص انجام داد. در واقع ماموریت‌های نهاد  کتابخانه‌های عمومی کشور را نباید با ماموریت ارگان‌ها و سازمان‌هایی مانندحوزه علمیه، سازمان تبلیغات یا سایر نهادهای فرهنگی که بودجه‌های کلانی برای انجام ماموریت خود دارند، اشتباه گرفت.
 
رضایی شریف‌آبادی در ادامه افزود: برخی از کتابداران نهاد از محدودیت‌ها و پیگردهای قانونی و عدم امنیت شغلی گله‌مند هستند. باید فضایی ایجاد کرد که کتابداران احساس داشتن جو امنیتی را نداشته باشند. باید به کتابداران اعتماد کرد و مسئولیت‌های مدیریتی نهاد به آن‌ها سپرده شود.

وی با طرح این پرسش که چرا در جمع معاونان نهاد دانش آموختگان کتابداری نیستند؟ و چرا  تعداد اندکی از مدیران کل نهاد دانش‌آموخته کتابداری هستند؟ تاکید کرد: باید به کتابداران نهاد اعتماد کرد و عرصه را برای فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه آن‌ها باز کرد تا شاهد ارتقای کیفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور به همه مردم باشیم.
  
رضایی شریف‌آبادی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که پیشنهادهای استادان و صاحبنظران در این جلسه مورد توجه مسئولان نهاد قرار بگیرد و برای اطلاع شرکت‌کنندگان در جلسه و سایر علاقه‌مندان ؛گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها