یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
انتقال مکاتبات خیران مدرسه‌ساز به کتابخانه ملی

مجموع مکاتبات مربوط به توسعه و تجهیز مدارس کشور در بایگانی‌های راکد سازمان نوسازی مدارس واحدهای استانی به سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بخش مهمی از این مکاتبات مربوط به تعاملات خیرین مدرسه ساز، ‌نهادها و موسسات مختلف با سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور است که به معاونت اسناد ملی منتقل شده است.

مجموع مکاتبات مربوط به توسعه و تجهیز مدارس کشور است که در بایگانی‌های راکد سازمان نوسازی مدارس و واحدهای استانی مربوطه وجود داشته و پس از بررسی کارشناسی،‌ ارزشیابی و شناسایی به سازمان منتقل شده است.

سوابق و مکاتبات اداری منتقل شده؛ شامل جذب همکاری و مشارکت،‌آمار و عملکرد، مسائل و چالش، اهدای زمین، ساختمان و تجهیزات، تامین هزینه‌های ساخت و تجهیز مدارس، رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار،گزارش بنیادهای عام المنفعه،‌بنیاد برکت و همچنین تکریم خیران مدرسه‌ساز داخل و خارج کشور است.
 
جمع آوری، انتقال، ثبت و ضبط مکاتبات و اسناد ارزشمند خیران مدرسه‌ساز، اقدام مشترک کارشناسان ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور است که با هدف اجرای قانون اسنادملی و مصوبات شورای اسنادملی ایران گردآوری شده است.
 
انتقال این اسناد اقدامی مهمی برای انتقال اطلاعات و تجربه‌های ماندگار به نسل‌های آینده است ومی‌تواند منبع مهمی برای پژوهشگران حوزه تاریخ اجتماعی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها