شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
«نوشتن برای ایران» منتشر شد

کتاب «نوشتن برای ایران» نوشته ناصر علیخواه با مقدمه ایرج نبی‌پور توسط نشر سولار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «نوشتن برای ایران» نوشته ناصر علیخواه با مقدمه ایرج نبی‌پور در ۲۲۸ صفحه و بهای ۸۰ هزار تومان به‌تازگی توسط نشر سولار منتشر شده است.

کتاب «نوشتن برای ایران» شامل چهل جستار در ۶ فصل می‌شود: از جنوب و بوشهر، از تاریخ و جغرافیا، از سیاست و اجتماع، از ادبیات و هنر، از کتاب و فرهنگ، و از دیروز و امروز، عناوین فصل‌های شش‌گانه کتاب هستند. علاوه بر این فصل‌ها، کتاب دربرگیرنده مقدمه پرفسور ایرج نبی‌پور عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور، و یادداشت مونا علیخواه دختر نویسنده، نیز است.

ناصر علیخواه شاگردِ منوچهر آتشی بود. این دوستیِ شاگرد-استادی تا زمان مرگِ آتشی ادامه داشت. نامه‌نگاری‌های این دو، از همان زمانِ دانش‌آموزی (دهه‌ سی)، نشان‌دهنده‌ عمقِ این دوستی است! شاید همین‌ها موجب شد تا علیخواه در کنار معلمی (درست مثل آموزگارش منوچهر آتشی) به نوشتن روی بیاورد.

نخستین یادداشتِ علیخواه درباره‌ فقر بود که در مجله‌ «خوشه»‌ی آن زمان منتشر شد. پس از آن علیخواه کم‌وبیش می‌نوشت و این نوشتن را در دورانِ بازنشستگی به شکلِ جدی‌تر ادامه داد که حاصلِ آن چند کتاب و بیش از صدها یادداشت و گزارش و جستار بود. «نوشتن برای ایران» برگزیده‌ای از جستارهای او در بابِ تاریخ، فرهنگ و سیاست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها