جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
جست‌وجوی ساده برای خرید کتاب با نمایشگاه مجازی کتاب تهران

پرویز بیگی حبیب‌آبادی با بیان این‌که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خریداران با یک جست‌وجوی ساده کتاب‌های مورد نیاز خود را پیدا و خریداری می‌کنند، تصریح کرد: این نمایشگاه به واسطه ارسال رایگان کتاب‌ها برای مردم ‌و به لحاظ کاهش هزینه‌های اجرایی، حمل و نقل، اسکان، غرفه‌سازی و… برای ناشران مقرون به صرفه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پرویز بیگی حبیب‌آبادی (مدیر انتشارات فصل پنجم) در گفت‌گو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ضمن بیان این‌که افق روشن و مثبتی پیش‌روی نمایشگاه مجازی کتاب تهران دیده می‌شود، اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی و محدودیت‌هایی که به دنبال آن پیش آمد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران فرصتی برای فعال نگه داشتن جریان خرید و فروش کتاب در کشور است.

وی ادامه داد: در اولین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشکلاتی وجود داشت اما این ایرادات در نمایشگاه مجازی قرآن کریم و نمایشگاه‌های مجازی کتاب که در استان‌های اصفهان و آذربایجان غربی برگزار شد، وجود نداشت و تجربه‌های ناشران و متولیان برگزاری به مرور کامل و کامل‌تر شد و انتظار می‌رود دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران بدون نقص برگزار شود.

او با بیان این‌که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران خریداران با یک جست‌وجوی ساده کتاب‌های مورد نیاز خود را پیدا و خریداری می‌کنند، تصریح کرد: این نمایشگاه به واسطه ارسال رایگان کتاب‌ها برای مردم ‌و به لحاظ کاهش هزینه‌های اجرایی، حمل و نقل، اسکان، غرفه‌سازی و… برای ناشران مقرون به صرفه است. ناشران از نمایشگاه‌های مجازی کتاب در استان‌ها استقبال بیشتری می‌کنند به جهت اینکه پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب در بستر وب باید به صورت حضوری در نمایشگاه حاضر می‌شدند و هزینه‌های جانبی زیادی از جمله هزینه محل اقامت، تردد بین شهری و... به آنها تحمیل می‌شد. 

مدیر انتشارات فصل پنجم تاکید کرد: باید استان‌ها و مراکز استان‌هایی که ظرفیت مناسبی برای برگزاری این نمایشگاه را دارند شناسایی و بسترسازی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد. همچنین برای موفقیت بیشتر این نمایشگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌تری صورت گیرد تا مردم در جریان جزئیات آن قرار گرفته و همانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که هر ساله در اردیبهشت ماه منتظر برگزاری آن هستند برای نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز خود را آماده کنند.

وی ضمن اشاره به نقش اثرگذار و قابل توجه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: شرکت پست مسئولیت گرفتن کتاب‌ها از ناشران و تحویل آن به مخاطبان را عهده‌دار است؛ در این زمینه شیوه حمل و نقل کتاب‌ها اهمیت زیادی دارد تا سالم و در زمان مناسب و وعده داده شده به دست مخاطبان برسد.

پرویز بیگی حبیب آبادی در پایان ضمن بیان این‌که لازم است در دوره‌های فرآیند خرید کتاب در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران ساده‌تر و کوتاه‌تر شود، گفت: طیف جوان به دلیل آشنایی با خرید مجازی با این شیوه خرید آشنا هستند اما افراد میانسال و مسن با این روند آشنا نیستند. همچنین پیشنهاد می‌کنم زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران را طولانی‌تر کنند و در طول دو هفته برگزار شود.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها