پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است

مدیر انتشارات نگاه گفت که نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است و این رویداد اکنون در همه شهرهای مرکزی، مرزی و غیرمرزی کشور در حال برگزاری است و مردم در این شهرها و حتی روستاها از آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب(اببنا) به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران  به نقل از خبرگزاری صبا، علیرضا رئیس‌دانا مدیر انتشارات نگاه ضمن اشاره به ویژگی‌ها و مزایای نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: در باور هیچ کسی نبود که از اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا این حد استقبال شود و آمار و ارقام میزان خرید کتاب‌ها نشان داد که اقبال مردم از این رویداد بی‌نظیر و خوب بود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاهی به وسعت کل ایران است، اظهار کرد: این رویداد در زاهدان، چابهار، ماکو، مشهد، یزد و همه شهرهای مرکزی، مرزی و غیرمرزی کشور برگزار می‌شود و مردم در همه این شهرها و حتی روستاها به صورت مجازی از آن بهره‌مند می‌شوند.

او عدم محدودیت زمان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران را به عنوان یکی از مزیت‌های آن دانست و بیان کرد: طبق آماری که از نمایشگاه سال گذشته داریم، شاهدیم که بیشترین خریدها در بازه زمانی ۲۲ شب تا ۸ صبح ثبت شده است؛ زمانی که اغلب افراد در منازل و در حال استراحت هستند و اجباری به انجام آن در ساعات اداری نبود.

مدیر انتشارات نگاه تاکید کرد: از سوی دیگر برگزاری این رویداد مجازی موجب شد جلوی بسیاری از تخفیف‌های غیرمتعارفی که در نمایشگاه حضوری از سوی برخی ناشران داده می‌شد، گرفته شود و همه به میزان یکسان تخفیف کتا‌ب‌هایشان را عرضه کنند.

او با بیان اینکه امروز مردم با آگاهی و اطلاع از عنوان و نام ناشر نسبت به خرید کتاب اقدام می‌کنند، تصریح کرد: مردم در نمایشگاه فیزیکی باید غرفه به غرفه می‌رفتند و به دنبال کتاب‌های مورد نظر خود می‌گشتند اما در نمایشگاه مجازی کتاب با یک جست‌وجوی ساده می‌توانند به راحتی کتاب‌‌های مورد نیاز خود را پیدا کرده و سفارش دهند.

وی با طرح این موضوع که نمایشگاه مجازی کتاب عیاری برای سنجش ناشران فعال و غیرفعال است، توضیح داد: این آمار برای خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روشن می‌کند که کدام ناشر واقعا بیشترین فروش و مخاطب را دارد.

علیرضا رییس‌دانا در پایان با بیان اینکه نمایشگاه مجازی فرصتی فراهم کرده تا ناشران کوچک کتاب‌های خود را عرضه ‌کنند، گفت: در نمایشگاه فیزیکی ملاک میزان غرفه، تعداد کتاب‌های ناشر بود که در این رویداد مجازی چنین ملاکی از بین رفته است و دیگر کسی نمی‌تواند بگوید غرفه من کوچک‌تر یا بزرگ‌تر است و عدالتی در عرضه و ویترین کتاب‌ها به وجود آمده است.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها