پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
هدیه مبارزان بحرینی از زندان آل خلیفه به رهبر انقلاب

کتاب «لواء القلوب» (سردار دل‌ها) شاید متفاوت‌ترین اثر فرهنگی بعد از دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی بود؛ اثری از مبارزان بحرینی گرفتار در زندان‌های جهنمی رژیم آل‌خلیفه که به رهبر انقلاب اسلامی اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده به تازگی در صفحه اینستاگرام خود مطلب جالبی را منتشر کرده است: 
 دومین سالگرد عروج حاجی را هم پشت سر گذاشتیم؛ با کلی برنامه و مراسم و تولیدات متنوع مردمی و حاکمیتی ایرانی و خارجی. اما در این بین، شاید متفاوت‌ترین اثر فرهنگی، کتاب «لواء القلوب» (سردار دل‌ها) بود.

کتابی که حاصل زحمت بیش از ۸۰ زندانی است! مبارزان بحرینی گرفتار در زندان‌های جهنمی رژیم آل‌خلیفه تصمیم می‌گیرند از داخل زندان به روح مطهر حاجی ادای احترام کنند؛ هر کدام نامه‌ای می‌نویسند؛ یکی دل‌نوشته و دیگری خاطره؛ یکی از حال و هوای زندان هنگام رسیدن خبر عروج حاجی می‌گوید، و دیگری از تأثیر یاد حاجی در حفظ روحیه خود زیر شکنجه‌های سخت و بالا رفتن صبر و تحمل زندانیان یاد می‌کند، و آن یکی با حاجی عهد می‌بندد که به وصیت حاجی درباره‌ «آقا» عمل کند و تا پای جان دست از «سید علی» برندارد. دست آخر هم کتاب را به رهبر عزیز انقلاب اسلامی اهدا کرده‌اند.

من نمی‌دانم ایده‌ تولید این کتاب عجیب اولین بار به ذهن چه کسی رسیده است و کدام همت عالی توانسته این همه زندانی امنیتی را بر سر یک پروژه فرهنگی گرد هم جمع و هماهنگ کند و کدام اراده‌ پولادین و ذهن زیرک موفق شده این همه نامه‌ی حساس را بدون اینکه دستگاه امنیتی جهنمی آل‌خلیفه متوجه شود از زندان خارج کند، ولی یک چیز را خوب می‌دانم:

کار کردن برای شهدا توفیق می‌خواهد نه پول و امکانات و مؤسسه و اسم و رسم و سر و صدا، و اگر چنین شد، می‌توانی از داخل زندان هم (آن هم نه یک زندان معمولی) مؤثر باشی و پیامت را برسانی.

خدایا به ما هم توفیق و اخلاص و تأثیر عنایت بفرما…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها