سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
نشان عالی وقف به شاعر خراسانی اعطا شد

نشان عالی وقف به استاد سید رضا مؤید خراسانی، شاعر برجسته آئینی کشور اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نشان عالی وقف به استاد حاج سیدرضا مؤید خراسانی، شاعر برجسته آئینی کشور اعطا شد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، با حضور در منزل استاد حاج سیدرضا مؤید خراسانی، شاعر برجسته آیینی کشور، از وی عیادت و به پاس‌ قدردانی از وی بابت یک عمر خدمتگزاری خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) در زنده نگهداشتن شعر آئینی نشان عالی وقف به او اعطا شد.

استاد حاج سید رضا مؤید خراسانی فرزند سید محمد متخلص به مؤید در سال ۱۳۲۱ هجری شمسی در مشهد متولد شد و در خانواده‌ای مذهبی و علاقه‌مند به امور دینی پرورش یافت. استاد مؤید با مطالعه اثر ادبی و دیوان‌های سایر شعرا از آغاز جوانی به سرودن اشعار به ویژه مدایح و مراثی مذهبی پرداخت. وی از شاعران نامور اهل بیت پیامبر (ص) به شمار می‌رود.

سروده های وی تنها به مدح و منقبت اهل بیت (ع) خلاصه نمی‌شوند، بلکه مضامین انقلابی و حماسه سرودهای دفاع مقدس نیز در دریای اشعار او موج می‌زندکه این مهم مورد توجه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

ازآثار سید رضا موید می‌توان به گل‌های اشک، جلوه‌های رسالت، نغمه‌های ولایت، سفینه‌های نور، چکامه عشق و...اشاره کرد.

همچنین شهریور امسال «دیوان موید» توسط بنیاد دعبل خزاعی و با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت (ع) و جمعی از فعالان عرصه شعر آیینی، گردآوری و در قالب سه جلد نفیس به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها