یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
فرصت برابر برای حضور همه ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شد

مرتضی آخوندی درباره مزیت‌های برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب فرصت برابر برای حضور همه ناشران فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، مرتضی آخوندی، مدیر انتشارات دارالکتاب الاسلامیه در گفت‌وگو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بارزترین ویژگی نمایشگاه مجازی کتاب تهران را ملی و سراسری بودن آن دانست و گفت: در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه تقریبا مخاطبان از همه جای ایران کتاب خریدند؛ اما در نمایشگاه فیزیکی کتاب همه مردم شهرها و روستاهای دور از پایتخت امکان حضور و خرید کتاب را نداشتند یا اگر حضور پیدا می‌کردند با مشکلات فراوانی از جمله هزینه‌های رفت و آمد، اسکان، زمان و... مواجه می‌شدند.
 
وی افزود: همیشه حضور ناشران شهرستانی در نمایشگاه فیزیکی کتاب، چالش‌برانگیز بوده و سختی‌هایی به همراه داشت که به همین دلیل عده زیادی از ناشران شهرستانی امکان حضور در نمایشگاه را پیدا نمی‌کردند؛ اما در نمایشگاه مجازی کتاب فرصت برابر برای حضور همه ناشران فراهم شد.
 
آخوندی همچنین مطرح کرد: در اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به اینکه اولین تجربه در کل کشور بود و شاید عده‌ای از مردم در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی نبودند اما استقبال رضایت‌بخش بود. بنابراین پیش‌بینی می‌کنم استقبال از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مقایسه با نخستین دوره افزایش پیدا کند چرا که ناشران با تجربه‌هایی که از دوره قبل کسب کردند آماده‌تر خواهند بود؛ همچنین با اطلاع‌رسانی‎هایی که انجام شده مردم خود را برای نمایشگاه آماده کرده‌اند.
 
مدیر انتشارات دارالکتاب الاسلامیه با اشاره به اینکه مردم باید از وجود تقسیم‌بندی‌های موضوعی نمایشگاه مجازی کتاب تهران مطلع شوند، تصریح کرد: مردم با حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌توانند با طیف گسترده‌ای از تنوع موضوعی روبه‌رو شوند که انتخاب کتاب را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند. به نظر من محدودیت سال انتشار کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران باید برداشته شود تا ناشران بتوانند همانند نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران همه کتاب‌های چاپ شده خود را عرضه کنند.
 
وی ضمن بیان این‌که برگزار شدن نمایشگاه مجازی کتاب تهران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا که کتابفروشی‌ها تعطیل و با رکود فروش کتاب روبه‌رو بودیم، شور و شوق را به صنعت نشر کشور بازگرداند، تاکید کرد: ارسال رایگان کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران امتیاز ویژه‌ای است که مردم را برای خرید کتاب ترغیب می‌کند و این امتیاز  باید در این نمایشگاه‌ها تکرار شود.
 
آخوندی در پایان گفت: مخاطبان، ناشران و خریداران نمایشگاه فیزیکی کتاب تهران باید در زمان و ساعت مشخص در محل برگزاری نمایشگاه حضور پیدا می‌کردند‌ اما بازدید و خرید در نمایشگاه مجازی کتاب تهران  24 ساعته است و خریدار بدون اینکه از منزلش خارج شود کتاب را خریده و در آدرس مورد نظر تحویل می‌گیرد.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها