جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
گسترش زیرساخت‌های فرهنگ و هنر از برنامه‌های مهم دولت انقلابی است

محمدمهدی اسماعیلی در نخستین اختتامیه سوگواره یاس نبوی در شهرستان تفرش استان مرکزی، گفت: حمایت از هنر، هنرمندان و گسترش زیرساخت‌های این حوزه از برنامه‌های مهم دولت انقلابی و مردمی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین اختتامیه سوگواره یاس نبوی که در شهرستان تفرش استان مرکزی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: دولت خدمتگزار و مردمی از ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی، هنری و دینی با تمام قوا حمایت می‌کند.
 
وی خطاب به هنرمندان ادامه داد: شما صاحبان اصلی هنر تعزیه هستید و علت اصلی ماندگاری این هنر اصیل دینی، پیوند آن با عواطف، حوزه معنویت و خداوند متعال است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزارتخانه‌ متبوع باید تمام ظرفیت خود را به‌کار گیرد تا زمینه توسعه علمی و پژوهش در هنر تعزیه گسترش یابد.
 
اسماعیلی یادآور شد: هنرمندانی که از کودکی تا پیری در این حوزه فعالیت داشته‌اند باید مورد حمایت قرار گیرند.
 
وی افزود: بخش عظیمی از صندوق هنرمندان به هنرمندان تعزیه اختصاص می‌یابد و این هنرمندان که در زمینه ترویج فرهنگ امام حسین(ع) فعالیت می‌کنند، نباید مشکلی ‌داشته باشند.
 
به گفته اسماعیلی شهر تفرش مشاهیر بزرگی در حوزه‌های مختلف دارد و استان مرکزی و این شهرستان منطقه زر خیز فرهنگی است.
 
رئیس شورای هنر تصریح کرد: این منطقه در حوزه شعر و ادبیات و رشته‌های متنوع علمی سرآمد است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شهر تفرش موطن اجداد رهبر معظم انقلاب اسلامی است و این مهم یکی از موهبت‌ها و افتخارات عظیم این شهرستان است.
 
اسماعیلی با یادآوری برگزاری اختتامیه سوگواری یاس نبوی، افزود: این آئین بهانه‌ای خوبی است که قدمت و اصالت این هنر مذهبی بیش از پیش آشنا شویم.
 
وی در پایان گفت: عشق و علاقه مردم تفرش به خاندان با اصالت ائمه اطهار با این شکل هنر دینی ظهور و بروز کرده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها