پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
تکمیل تالارهای مرکزی کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکمیل تالارهای مرکزی کشور به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در جریان سفر به استان مرکزی و در بازدید از تالار مرکزی اراک در جمع خبرنگاران افزود: مقرر شده با یک زمان‌بندی روشن و مشخص تالارهای باقی مانده کشور به اتمام رسد.
 
وی بیان کرد: تالار مرکزی اراک پیشرفت خوب و بالای ۷۵ درصد دارد و یکی از طرح‌های شاخص فرهنگی استان مرکزی است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۲ سالن از تالار مرکزی اراک باقی مانده که سالن تئاتر آن به لحاظ استاندارد جزو سالن‌های کم نظیر کشور است و سالن موسیقی آن نیز از پیشرفت خوبی برخوردار است.
 
اسماعیلی عنوان کرد: بودجه لازم برای تکمیل ۲ سالن پس از برآوردهای دقیق اختصاص می‌یابد.
 
وی گفت: امید است به زودی این طرح با اجرای برنامه ملی با عنوان شهید سلیمانی افتتاح شود و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر استان مرکزی و کشور قرار گیرد.
 
به گفته عضو کابینه دولت سیزدهم تحقق عدالت فرهنگی از برنامه‌های مهم دیگر این وزارتخانه است.
 
اسماعیلی بیان کرد: برنامه سفر به استان‌ها برای آشنایی با موانع و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار است و با نشستن در تهران نمی‌توان با ظرفیت‌ها و مشکلات آشنا شد.
 
وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات زیرساختی کشور با سفرهای هیات دولت در حال گره‌گشایی است.
 
رئیس شورای هنر همچنین از سالن ستارگان اراک نیز بازدید کرد.
 
بازدید از بقعه متبرکه امامزادگان ۷۲ تن ساروق و بازدید از موزه فراهان از دیگر برنامه‌های سفر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیار آفتاب است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به شهرستان آشتیان خواهد رفت و پس از زیارت مزار شهدا از مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی، کتابخانه و کافه کتاب عباس اقبال آشتیانی بازدید می‌کند. 
 
اسماعیلی همچنین به شهرستان تفرش نیز سفر خواهد کرد و در آئین اختتامیه سوگواره یاس نبوی شرکت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها