سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
جشنواره ادبی و دانشجویی «عقيق» برگزیدگان خود را شناخت

همزمان با سالروز شهادت رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش دومین شب شعر «عقیق» با حضور شاعران آیینی و جوان کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام رضا (ع)، همزمان با دومین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی آیین اختتامیه جشنواره ادبی- دانشجویی «عقیق» و شب شعر «عقیق» شامگاه دوشنبه 13 دی‌ماه با حضور شاعران جوان کشور و دانشجویان دانشگاه های مختلف به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در سالن همایش های شهید سلیمانی این دانشگاه در مشهد برگزار شد.
 
در دومین شب شعر عقیق با حضور شاعران برجسته و جوان کشور از جمله؛ دكتر محمدمهدي سيار، دکتر یوسف بینا، حجت الاسلام سید حسین سیدی، رضا رحیمی عنبران، راضیه رجایی، مهدی آخرتی، الهه بیات، زهرا محدثی خراسانی، فاطمه کامیاب، هدیه ارجمند و... حضور داشتند و در جمع دانشجویان با موضوع شهید سلیمانی شعرخوانی کردند.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در حاشیه این گفت: به مناسبت دومين سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سليماني دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) اقدام به برگزاری جشنواره ادبي دانشجويي «عقيق» ويژه عموم دانشجويان دانشگاه هاي سراسر كشور كرد و عموم دانشجويان تا 9 دي ماه فرصت داشتند تا آثار خود را به جشنواره ارسال نمايند.
 


وی افزود: این جشنواره در دو بخش «شعر» و «داستان کوتاه» ويژه دانشجويان سراسر كشور برگزار و حدود یکصد آثار به دبیرخانه برگزاری جشنواره ارسال گردید.
 
مهدی اصفهانی با اشاره به داوری آثار ارسالی توسط شاعران برجسته، عنوان کرد: ارتباط موضوع با محتوا، بدیع و تازه بودن و استفاده از عنصر خیال، ارتباط با مسائل روز جامعه و توجه به محور عواطف از جمله ملاک هایی بود که در داوری آثار مورد توجه قرار گرفت.
 
وی عنوان کرد: با رأی هیات داوران، «محسن کاویانی» از قم، «علی سلیمانی» از زرین شهر و «محمدرضا نادعلیان» از قم به ترتیب نفرات اول تا سوم دومین جشنواره ادبی عقیق انتخاب گردیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها