دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
نمایشگاه مجازی کتاب به کشور‌های همسایه معرفی شود

محمدصادق معتمدیان، برپایی منظم نمایشگاه کتاب، دعوت از ناشران برجسته و معرفی این ظرفیت مهم فرهنگی در دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه از طریق تقویت ارتباطات فرهنگی و رسانه‌ای می‌تواند در توسعه و معرفی هر چه بیشتر نمایشگاه مجازی کتاب آذربایجان غربی مفید واقع شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان ‌غربی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی یک امر اجتناب‌ناپذیر برای بهره‌مندی اهل کتاب و جبران خلاء‌های مطالعه و نیز فرهنگ‌سازی کتابخوانی در جامعه محسوب می‌شود. به‌واقع شیوع ویروس کرونا تغییرات شگرفی را در سبک زندگی مردم ایجاد کرده است و به‌طور قطع توجه به فضای مجازی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی امر پسندیده و قابل تقدیری است.
 
وی با بیان اینکه مردم استان آذربایجان ‌غربی خاطرات شیرینی از فصل برپایی نمایشگاه کتاب به‌صورت حضوری دارند، عنوان کرد: اما تجربه بهره‌گیری از فضای مجازی نیز می‌‌تواند در راستای بهبود وضعیت اقتصاد نشر و شاخص مطالعه بسیار موثر باشد.
 
معتمدیان در ادامه به ارزش کتاب در دیدگاه اسلامی و الهی اشاره کرد و یادآورشد:‌ کتاب یک اثر ارزشمند و ماندگار است و ما باید همواره ارزش کتاب و کتاب خواندن، نوشتن، مطالعه، تحقیق و پژوهش را بدانیم. همچنین باید سند معتبر و ماندگار هر کشور و ملت را بشناسیم و با محتوای آن آشنا شویم؛ کتاب را به‌عنوان یک ابزار مهم برای آموزش، رشد فکری، فرهنگی و همچنین منبع تجربیات بشری بدانیم و از آن به‌خوبی استفاده کنیم.
 
استاندار آذربایجان ‌غربی ضمن بیان اینکه امروز باید از هر ظرفیت ممکن برای ترویج فرهنگ مطالعه استفاده برد، عنوان کرد: این سند ارزشمند آگاهی باید به سهولت و ارزان در دسترس عموم قرار گیرد؛ به‌طور قطع نمایشگاه‌های مجازی کتاب در نقاط مختلف از روستا گرفته تا شهرها در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار موثر خواهد بود.
 
وی با طرح این موضوع که استان آذربایجان غربی نقش بزرگی در تحولات تاریخی ایران عزیز داشته و دارد، یادآور شد: پرورش عالمان فرهیخته و چهره‌های نامدار در این سرزمین موجب شده تا نام آذربایجان غربی همواره در کتاب افتخارات فرهنگی این دیار بدرخشد. برگزاری سالانه و منظم رویدادی چون نمایشگاه کتاب علاوه بر اینکه بار دیگر گویای علاقه‌مندی ساکنان این استان به فرهنگ است، می‌تواند در معرفی داشته‌های اثربخش فرهنگی استان به دیگر مردم کشور و جهان بسیار موثر واقع شود.
 
معتمدیان در پایان با اشاره به اینکه برپایی منظم نمایشگاه کتاب، دعوت از ناشران برجسته و معرفی این ظرفیت مهم فرهنگی در دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه از طریق تقویت ارتباطات فرهنگی و رسانه‌ای می‌تواند در توسعه و معرفی هر چه بیشتر نمایشگاه کتاب آذربایجان غربی مفید واقع شود، گفت: این استان هنوز از ظرفیت مرزی خود و نقش‌آفرینی به‌عنوان مرکز صادرات محصولات فرهنگی ایران به کشورهای همسایه بهره نبرده است و معرفی بیش از پیش این نمایشگاه می‌تواند این کمبود را جبران کند.
 
هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی‌(نمایشگاه مجازی کتاب) تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه دارد.

علاقه‌مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها