دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
اهدای ۱۳۵هزار منبع کتابی و غیرکتابی به کتابخانه‌های کشور

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای ۱۳۵هزار منبع کتابی و غیرکتابی، در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری، به ۱۳۳ کتابخانه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان‌اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: این سازمان، از ابتدای سال 1400 تا پایان آذر‌ماه، ۱۳۵ هزار منبع کتابی و غیرکتابی را به ۱۳۳ کتابخانه در سراسر کشور اهدا کرده است.
 
محمدی افزود: بر اساس بخش‌نامه‌ای که معاون اول ریاست جمهوری دولت دوازدهم به سازمان‌ها و نهادهای سراسر کشور ابلاغ کرد، همه سازمان‌ها موظف هستند، منابع وجین شده خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ارسال کنند؛ اهدای این نسخ کمک می‌کند که در کنار تکمیل مجموعه کتابخانه ملی؛ دسترسی جامعه علمی و کتاب دوست در داخل و خارج از کشور به این منابع آسان‌تر شود.
 
معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بررسی منابع ارسالی،  ضمن  تکمیل مجموعه مخازن خود، منابع تکراری و مازاد از مجموعه‌های اهدایی‌ را به کتابخانه‌ها، مدارس مناطق کم برخوردار روستایی، مرزی و جنوبی کشور ارسال می‌کند.
 
وی تاکید کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سال گذشته 258 هزار نسخه کتاب و منبع غیر کتابی را به 219 کتابخانه سراسر کشور اهدا کرده و به طور کلی در دو سال گذشته، ۳۹۳ هزار منبع کتابی و غیرکتابی را در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز‌اطلاع‌رسانی سراسر کشور قرار داده است.
 
محمدی خاطرنشان کرد: بر همین اساس از همه کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی دعوت می‌شود که منابع وجینی خود را به این سازمان ارسال کنند تا از این طریق این منابع فرهنگی مجددا در چرخه اطلاع‌رسانی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها