یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
«امام خمینی(س)؛ زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» منتشر شد

کتاب «امام خمینی(س)؛ زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» از سوی موسسه چاپ و نشر عروج راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آنچه در این کتاب پيش‌روی خوانندگان است، گزیده‌ای در اندازه 6 درصد از محتوای مقاله‌های نهایی دانشنامه امام خمينی (س) است که با عطف توجه به مسائل مهمتر و گزینش آنچه به‌صورت مستقيم پيوند با امام خمينی (س) دارد و همزمان با پایان کار دانشنامه امام خمينی (س) از سوی دست‌اندرکاران دانشنامه که اشراف بر محتوای آن داشته‌اند، انتخاب و تدوین شده است.
 
این ملاک و محدودیت، محتوای کتاب را به‌ویژه در بخش اندیشه‌ها نوعا به تبيين اجمالی آنچه در ارتباط مستقيم با امام خمينی (س) است، محدود ساخته، درحالی‌که در خود مقاله‌های دانشنامه به ابعاد مختلف هر موضوع، هرچند به اجمال و اختصار پرداخته شده است. گزیده‌ای از این کتاب در اندازه چهار درصد دانشنامه، با عنوان همين کتاب در آغاز مدخل‌های خود دانشنامه نيز آمده تا نمایی کلی از شخصيت امام خمينی (س) براساس محتوای تفصيلی مقاله‌ها به‌دست داده شود.
 
بازآفرینی و تدوین این کتاب با هدف انتشار کتابی عمومی درباره امام خمينی (س) است که از یک‌سو به استناد منابع و مآخذ تفصيلی مطالب دانشنامه، کتابی کاملا مستند و درسطح یک مرجع و منبع معتبر باشد و از سوی دیگر، از جامعيت نسبی برخوردار باشد و همه محورهای زندگی، شخصيت، اندیشه و عمل امام خمينی (س) را دربرگيرد. با این توجه که برخی مباحث ازجمله در قلمرو مسائل عرفانی و فلسفی و اصولی، طبعا خوانندگان خاص خود را دارد.
 
ویژگی این کتاب از نظر شيوه بيان و گزارش مطالب و مباحث که در 30 فصل و با عناوین بسيار تنظيم شده، این است که به‌جای ذکر منابع متعدد مطالب، همه آن‌ها به مقاله‌های مربوط در اصل دانشنامه امام خمينی (س) ارجاع و مستند شده تا افزون برمعرفی همه مدخل‌های اصلی دانشنامه و مستندسازی مطالب این کتاب، پيگيری تفصيلی و مستند هر مطلب، به‌ویژه برای پژوهشگران آسان باشد.
 
از این‌رو همه عنوان‌هایی که داخل کمانه با فلش به آن‌ها ارجاع شده، عنوان‌های مدخل‌های اصلی دانشنامه است و به این معناست که در آن مقاله‌ها می‌توان تفصيل مطلب را دید و پی گرفت. در مواردی نيز به بيش از یک عنوان ارجاع شده است. بااین‌حال، برای آسانی کار پيگيری و آگاهی از مدخل‌های دانشنامه، در پایان کتاب دوگونه فهرست الفبایی و موضوعی تمام مدخل‌های اصلی و ارجاعی آمده است.
 
نخستین چاپ کتاب «امام خمینی(س)؛ زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» در  صفحه 806 از سوی مؤسسه چاپ و نشر عروج (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)) منتشر شد.
 
آدرس فروشگاه‌های مؤسسه چاپ و نشر عروج:
فروشگاه مرکزی: میدان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه تهران، بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی، مؤسسه چاپ و نشر عروج. تلفن: 02166404873
فروشگاه شماره 1: خیابان انقلاب، چهارراه کالج، پلاک 886. تلفن: 02166706833
 
همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات کامل آثار چاپ شده مرتبط با حضرت  امام خمینی (س) می‌توانند به سایت http://shop.imam-khomeini.ir/ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها