دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
جذب مشارکت نهاد‌‌های مختلف برای برگزاری نمایشگاه مجازی در دستور کار است

محمد حسین‌زاده، نمایشگاه مجازی کتاب استانی را فرصت قابل توجهی برای توزیع عادلانه یارانه دانست و درباره جذب مشارکت دستگاه‌ها برای برگزاری این رویداد در استان خراسان رضوی، از آغاز مذاکرات با نهاد‌ و سازمان‌های مختلف خبر داد.

محمد حسین‌زاده، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره نمایشگاه‌های مجازی کتاب استانی بیان کرد: به‌نظر می‌‌رسد، بزرگترین حُسن برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به‌ویژه در جغرافیای استانی، افزایش دسترسی بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های کوچک و محروم از کتاب‌‌فروشی است؛ در‌حالی‌که خرید از نمایشگاه مجازی و حضور تعداد قابل توجه ناشران علاوه‌بر امکان خرید سریع و آسان فرصت بی‌نظیری را برای مخاطبان فراهم می‌کند.
 
وی با اشاره به استقبال قابل‌توجه مخاطبان ساکن در مناطق روستایی و کمتر‌برخوردار از نمایشگاه‌های مجازی کتاب استانی افزود: با شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت‌های مختلف، نمایشگاه مجازی به منبع تغذیه فرهنگی مردم تبدیل شد؛ بنابراین موجب شد کرونا نه‌تنها مانع از خرید شود، بلکه فرصت دسترسی آسان به کتاب و افزایش مطالعه را ایجاد کرد. 
 
حسین‌زاده درباره توزیع عادلانه یارانه در قالب نمایشگاه مجازی کتاب استانی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فیزیکی کتاب ـ نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران ـ درصد اندکی از مردم ایران امکان حضور در این رویداد را داشتند، بنابراین عده کمتری از یارانه خرید کتاب بهره‌مند می‌شوند، اما با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، مخاطبانی هم که امکان خرید حضوری ندارد، فرصت بهره‌مندی از یارانه را دارند؛‌ به‌عبارت دیگر نمایشگاه مجازی کتاب برای مخاطب، به توزیع عادلانه یارانه نزدیک‌تر است. امروزه امکان خرید و بهره‌مندی از یارانه با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب حتی برای افرادی که در دور‌ترین نقاط ایران با دسترسی‌های محدود زندگی می‌کنند، وجود دارد.
 
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر تحقق توزیع عادلانه یارانه خرید کتاب با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استانی گفت: به‌نظر می‌ر‌سد، اگر کسی از  فرصت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب وبهره‌مندی از یارانه استفاده نکند، نمی‌توان ایرادی به دولت و یا مجری برگزاری نمایشگاه وارد دانست، چراکه افراد خودشان به کتابخوانی توجه نداشتند.
 
حسین‌زاده، درباره رویکرد و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی درباره تامین اعتبار برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب استان از منابع غیر‌دولتی مانند شهرداری و فعالان اقتصادی بیان کرد: قطعا پاسخ به این پرسش مثبت است.

وی ادامه داد: صحبت‌ها و گفت‌و‌‌گو با اصناف، مدیران کارخانه‌ها، ارگان و سازمان‌های مختلف را آغاز کرده‌ایم. برای تحقق و جذب اعتبار باید یک بحث اقناعی و گفتمانی ایجاد تا فعالان این گروه‌ها وارد عمل به مسئولیت اجتماعی خودشان بشوند. درحال طراحی برنامه‌های متنوعی برای جذب اعتبار و سرمایه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها