یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
نمایشگاه مجازی کتاب، خلاء دسترسی کتاب به استان‌های کمتر توسعه یافته را پر می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسلمان ذاکر تاکید کرد: تمام کتاب‌های ناشران در همه کتابخانه‌ها یا کتابفروشی‌ها نیست و نمایشگاه مجازی کتاب در استان‌‌های کمتر توسعه یافته می‌تواند این خلاءها را پر کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران به ضرورت برگزاری هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب مثل کاربران شاغل در فضای مجازی تلقی می‌شود و دولت و نمایندگان موظف هستند از ابزاری که در فضای مجازی برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کرده است، حمایت کنند.
 
وی با بیان اینکه باید برای حمایت از چنین برنامه‌هایی مشوق‌های لازم در نظر گرفته شود، اظهار کرد: این نمایشگاه‌های مجازی کتاب یک ایده جدید است زیرا با این اقدام می‌توانیم اقتصاد دیجیتالی و مجازی را به خانه‌ها ببریم؛ به واقع برگزاری نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی موجب کاهش هزینه رفت و آمد و... می‌شود. از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی عقب ماندیم و ای کاش فکری می‌شد که زودتر می‌توانستیم این رویدادهای فرهنگی را برگزار کنیم تا کتاب‌های خوب در ایام کرونا به دست مردم برسد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذاکر در بخش دیگر صحبت‌های خود بر لزوم توسعه چنین اقداماتی تاکید کرد و یادآورشد: باید بدانیم که تمامی کتاب‌های ناشران در همه کتابخانه‌ها یا کتابفروشی‌ها نیست و در استان‌های کمترتوسعه‌یافته چنین کارهایی به امکانات فیزیکی و هزینه‌های زیادی نیاز است و نمایشگاه مجازی کتاب می‌تواند این خلاءها را پُر کند.
 
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: نباید در برگزاری و اجرای چنین طرح‌هایی کوتاهی کنیم و باید پاسخگوی مطالبات فرهنگی مردم در قالب طرح‌های مختلف باشیم.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسلمان ذاکر در پایان با بیان اینکه محققان و جوانان به‌دنبال تامین منابع جدید و قدیم هستند، گفت: از آنجایی که امروز جوانان در فضای مجازی نمی‌توانند به منابعی برای پاسخ به شبهات خود دسترسی پیدا کنند، ناراحت هستند و باید با توسعه طرح‌هایی از این دست زمینه دسترسی آن‌ها به کتاب‌های مختلف را فراهم کنیم.
 
هفدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی (نمایشگاه مجازی کتاب) تا چهاردهم دی‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد دارد. علاقه‌مندان به کتاب در این استان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها