یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
دبیرخانه شعر آئینی ایجاد می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد دبیرخانه شعر آئینی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به سیل علاقه‌مندان استاد مجاهدی که سال‌هاست از اشعار، آثار و قلم ایشان به شوق آمده‌اند، دبیرخانه شعر آئینی با عنوان «شجره طیبه» را با حضور وی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم سوگواره شعر فاطمی که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این سوگواره گفت: حضور در چنین محافلی آن هم در این ایام پر کار برای بنده یک نیاز شخصی بود و حضور در مجالس معنوی از این دست را به عنوان یک فرصت غنیمت می‌دانم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با اشاره به اینکه نام حضرت زهرا(س) بر تارک تشیع و این انقلاب و همه محبان آن نشسته است، تصریح کرد: هر زمان می‌خواهم در مورد انقلاب اسلامی سخن بگویم از عنوان انقلاب اسلامی «فاطمیه الحدوث و حسینی البقاست» استفاده می‌کنم، فاطمیه الحدوث است از این منظر که در ایام فاطمیه ۱۳۴۱ نهضت آغاز شد و در تمام انقلاب رنگ و بوی فاطمی را می‌بینیم.
 
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد عملیات کربلا ۴ و کربلا ۵ اشاره کرد و افزود: شهدای ما با سربندهای یازهرا(س) و سردادن نام ‌این بانوی بزرگ اسلام به شهادت رسیده‌اند.
 
به گفته وی، افتخاری است که از محبین و خادمین بانویی هستیم که بهانه خلقت و آفرینش است و این لطف الهی شامل ما هم شده که نام ما هم از محبین این بانوی بزرگ باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه داشت و گفت: شهید سلیمانی نیز از ارادتمندان حضرت فاطمه‌زهرا(س) بود.
 
 در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استاد مجاهدی تجلیل به عمل آمد.
 
در این مراسم که در ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا‌(س) و با اجرای نجم‌الدین شریعتی برگزار ‌شد، محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی پرداخت.
 
همچنین محمدعلی مجاهدی، سید‌محمدجواد شرافت، محسن ناصحی، محسن عربخالقی، رضا خورشیدی، محمد غفاری و سید حمیدرضا برقعی شعرخوانی کردند.
 
سوگواره شعر فاطمی به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تالار وحدت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها